29 تیر 1399 - 7:57 ب.ظ

مصوبات جلسه امروز هیات دولت

در جلسه امروز هیئت وزیران، اعضای دولت به بحث و بررسی درباره موضوعاتی از قبیل تأمین دارو، کالاهای اساسی و ارز و نیز راه‌های مقابله با ویروس کرونا پرداختند و رئیس جمهور در هر مورد دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش عصر اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، هیئت وزیران با رفع ممنوعیت استفاده از باتری اسید – سرب در موتورسیکلت‌های برقی با توان بیشتر از یک کیلووات موافقت و استفاده از آن برای موتورسیکلت­های برقی با توان بیشتر از 3 کیلو وات را ممنوع کرد.

دولت این تصمیم را با هدف رفع محدودیت و توسعه تولید موتورسیکلتهای برقی و با توجه به نظر سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر عدم تفاوت آلایندگی باتری های اسید-سرب با باتری لیتیوم-یون اتخاذ کرد.

هیئت وزیران همچنین سازمان ملی استاندارد ایران را مکلف کرد مشخصات عملکرد موتورسیکلت­های برقی از قبیل میزان مصرف انرژی، میزان پیمایش، تعداد دفعات شارژ و دشارژ باتری، مدت زمان شارژ کامل و وزن موتورسیکلت را ظرف سه ماه ابلاغ نماید.

وزارت نیرو نیز مکلف شد معیارها و مشخصات فنی و استاندارد اجباری انرژی موتورسیکلتهای برقی را پس از طرح و تصویب در کمیته مندرج در قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی – مصوب ۱۳۸۹-، ظرف مدت شش ماه ابلاغ نماید.

تصویب طرح ساماندهی و ارتقای خدمات فرهنگی به جامعه روستایی کشور

دولت طرح ساماندهی و ارتقای خدمات فرهنگی به جامعه روستایی کشور را به منظور توجه هرچه بیشتر به توزیع عادلانه بودجه بخش فرهنگ در روستاها در مقایسه با شهرها و رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای عموم روستائیان در تمامی زمینه های مادی و معنوی، به تصویب رساند.

توجه به فرهنگ و هنر روستا به منظور بالا بردن سطح فرهنگی در روستاها و همچنین تقویت و حمایت از خلاقیت‌های اصیل و با ارزش روستایی، تقویت مولفه‌های هویت بخش ملی، ایرانی، اسلامی، انقلابی و ارتقای وفاق و همگرایی اجتماعی در پهنه سرزمینی بویژه در میان مرز نشینان، برنامه ریزی برای تقویت فرهنگ و سبک زندگی اصیل روستایی متناسب با مقتضیات و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، تقویت فرهنگ خود اتکایی و تولید محوری روستاها و ارتقاء نگرش جامعه به روستا و زندگی روستایی، انسجام بخشی، ساماندهی و اجرای خدمات فرهنگی برای روستاییان با شناسایی و احصای وظایف و خدمات قابل ارائه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، ایجاد انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی کشور برای انجام خدمات متناسب با مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های ذیربط حوزه های فرهنگی از مهمترین اهداف طرح یاد شده است.

به موجب طرح مذکور، کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف­اند اعتبارات مورد نیاز برای اجرای فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی در حوزه روستا را، درچارچوب اعتبارات سالانه خود اعم از اعتبارات ملی، استانی، متوازن و سایر منابع به همراه برش روستایی فعالیت‌ها، در لوایح بودجه سالیانه به گونه ای که امکان گزارش گیری مالی و عملیاتی آن فراهم باشد، پیش بینی و به سازمان برنامه و بودجه ارائه نمایند.

تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سند راهبردی توسعه گردشگری را به تصویب رساند.

سند مذکور با چشم انداز ایجاد یک چارچوب هماهنگ سیاستی برای اتخاذ رویکردی بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری و با همکاری دستگاه های اجرایی، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی تهیه و تدوین شده و بر عناصر مؤثر بر بخش گردشگری مانند مدیریت گردشگری، مسائل فضای کسب و کار این حوزه، زیرساخت های گردشگری، نیروی انسانی و فرهنگ سازی، مشکلات مربوط به اتباع خارجی و تبلیغات و بازاریابی تمرکز دارد.

مشخص نمودن خطوط کلان سیاستی براساس گلوگاه های اصلی حوزه گردشگری کشور، ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، پیاده سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره وری و توسعه و همچنین دستیابی به شاخص های رقابت پذیری سفر و گردشگری (توانمندسازی محیط، سیاست های سفر و گردشگری و منابع طبیعی و فرهنگی) از اهداف کلی سند پیشنهادی است.

در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، مدل سیاستگذاری فرایندی مورد استفاده قرار گرفته است.

جامع نگری در حوزه گردشگری از مسائل زیست محیطی تا شبکه گردشگری کشور، توجه به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری در صد سال اخیر، از مزیت های سند یاد شده محسوب می شود.

لایحه عضویت ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان به تصویب دولت رسید

هیئت وزیران با هدف توسعه همکاری های بین المللی در زمینه تحقیقات سرطان و حمایت از تمام مراحل تحقیقاتی مربوط به این بیماری، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در «آژانس بین المللی تحقیقات سرطان» را مصوب کرد تا پس از ارسال به مجلس شورای اسلامی، به تصویب نهایی برسد.

اصلاح مصوبه مربوط به ترخیص ماشین آلات و تجهیزات وارداتی استفاده کننده از تسهیلات ارزی

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص مصوبه مربوط به ترخیص ماشین آلات و تجهیزات وارداتی که با استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه به کشور وارد شده و دارای قبض انبار هستند، با اصلاح آن موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، ماشین آلات و تجهیزات وارداتی با استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی با رعایت ماده (۸) قانون مقررات صادرات و واردات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که تا تاریخ ابلاغ این تصویب­نامه به کشور وارد شده و دارای قبض انبار هستند، مشروط به رعایت مواد (۴) و (۶) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات­های مستقیم – مصوب۱۳۹۱- قابل ترخیص می­باشند.

انتقال بدهی شرکت سهامی مجتمع صنعتی گوشت فارس به حساب بدهی دولت

با تصویب هیئت وزیران، بدهی شرکت سهامی مجمع صنعتی گوشت فارس به بانک ملی ایران ناشی از تکالیف قانونی مربوط و بابت اصل و سود تضمین شده تسهیلات دریافتی به مبلغ (۲۰۲ ر۷۰۸ ر۹۶۸ ر۲۱) ریال، به بدهی دولت منتقل و سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی شهرک های کشاورزی به میزان مبلغ قابل انتقال به حساب دولت افزایش می یابد.

بدهی‌های موضوع این تصویبنامه طبق قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و یا از محل اعتبارات مصوب مربوط در قوانین بودجه سنواتی مورد تسویه قرار می گیرد. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است پیش‌بینی های لازم را در لوایح بودجه سنواتی معمول نماید.

اصلاح آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

هیئت دولت به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی ماده (۶۱) الحاقی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، وظایف و اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با رعایت قوانین و مقررات تعیین می شود.

عضویت وزارت ورزش و جوانان در شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان

با تصویب دولت، وزیر ورزش و جوانان به ترکیب اعضای شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان اضافه شد.

گفتنی است شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان متشکل از جمعی از وزرا و سایر مقامات کشوری و لشکری و به منظور سیاستگذاری و تحقق اهداف این سند تشکیل شده است.

معافیت گمرکی برای واردات تجهیزات مورد نیاز ورزشی اهدایی از سوی کمیته بین­‌المللی المپیک، فدراسیون های جهانی و کنفدراسیون‌های قاره‌ای و سایر مراجع

دولت در راستای اهمیت و ضرورت نیل به اهداف عالیه نظام در حوزه ورزش و تحقق تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و اقتضای دولت نسبت به بکارگیری و تجمیع همه امکانات خود، با معافیت گمرکی برای واردات تجهیزات و لوازم مورد نیاز ورزشی اهدایی از سوی کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون های جهانی و کنفدراسیون‌های قاره‌ای و سایر اشخاص موافقت کرد.

کد خبر: 45312

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0