21 شهریور 1399 - 1:26 ب.ظ

مشخص شدن علت آتش‌سوزی جدید در اسکله بیروت

یک مسئول لبنانی علت بروز آتش سوزی جدید در اسکله بیروت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از تسنیم، نزیه نجم رئیس کمیته کار و مشاغل لبنان در اظهاراتی که خبرگزاری اسپوتنیک منتشر کرده است، اظهار داشت بر اساس گزارشهایی که از اتاق اضطراری دریافت شده، علت آتش سوزی که امروز در اسکله بیروت رخ داد، مشخص شد.

وی افزود علت بروز این آتش سوزی ناشی از اشتباه فنی یکی از کارگران بوده است.

خاطر نشان می شود منابع لبنانی از وقوع آتش سوزی گسترده در بندر بیروت پایتخت لبنان خبر داده بودند،‌شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرده که آتش سوزی بزرگ در بیروت ناشی از آتش گرفتن یک انبار نفت و لاستیک اتومبیل، سوخت و روغن صنعتی در منطقه بندرگاه بوده است.

«جورج کتانة» مدیرکل صلیب سرخ لبنان با بیان اینکه در نتیجه آتش در بندر بیروت کسی آسیب ندیده است،افزود: آتش سوزى در بندر بیروت محدود و ناشى از سوختن چند لاستیک بود و تلفات جانی نداشته است.

شبکه المنار لبنان نیز از ادامه عملیات اطفای حریق با مشارکت نیروهای ارتش لبنان و نیروهای انتظامی خبر داد‎.

پیش از این هم در روز چهارم آگوست در نزدیکی بندر بیروت یک انفجار بزرگ رخ داده بود که طی آن صدها خانه تخریب و صدها خودرو آسیب دید، شیشه خانه ها در بسیاری از مناطق پایتخت لبنان شکسته شد، به گفته مقامات ، علت این کار منفجر شدن 2750 تن نیترات آمونیوم بود که توسط گمرک در سال 2014 ضبط و در انبار ذخیره شده است. 190 نفر جان خود را از دست دادند ، بیش از 6 هزار نفر زخمی شدند و 300 هزار نفر هم بی خانمان شدند.

کد 300

کد خبر: 40196

منبع: تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0