12 مرداد 1400 - 5:07 ب.ظ

گفتگوی اختصاصی با متخصص زنان و نازایی

مرکز باروری و ناباروری اصفهان، پیشرو در درمان ناباروری

مرکز باروری و ناباروری اصفهان از مراکز پیشرو در درمان نازایی در کشور است. با توجه به اهمیت موضوع، به گفتگو با عضو هیات مدیره و از موسسان این پجموعه پرداختیم.

مرکز باروری و ناباروری اصفهان از مراکز پیشرو در درمان نازایی در کشور است. با توجه به اهمیت موضوع، به گفتگو با عضو هیات مدیره و از موسسان این پجموعه پرداختیم.

دکتر سید مهدی احمدی از موسسان مرکز باروری و ناباروری اصفهان در تشریح احداث این مرکز بیان داشت: عشق و علاقه خدمت به بیماران و استیصال و سردرگمی زوج های نابارور که با تحمل هزینه های فراوان برای بارداری به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور مراجعه می کردند و در موارد بسیاری به نتیجه مطلوب هم نمی رسیدند و مشکلات این راه که بر آرامش و قوام خانواده هایشان تأثیرگذار بود، دغدغه اصلی و انگیزه ما شد تا به سهم خود در زمینه درمان ناباروری، امکاناتی در استان فراهم آوریم که بدین طریق گوشه ای از دین خود را به جامعه ادا کرده باشیم.

براین اساس، از سال 1362 برنامه ریزی و پیگیری انجام شد و با تلاش فراوان، وارد نمودن تجهیزات مدرن روز، گذراندن دوره های لازم و کسب اجازه از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، این مرکز از سال 1372 رسما افتتاح شد. در همان سال موفق به انجام اولین IVF (لقاح آزمایشکاهی) شدیم و اولین نوزاد حاصل از IVF ما در سال 1373 متولد شد.

سپس متعاقب تلاش فراوان، انجام مطالعات و تحقیقات، شرکت در کنگره های داخلی و خارجی، استفاده از تکنولوژی های مدرن و استخدام کادر مجرب و دلسوز تاکنون توانسته ایم چندین هزار نوزاد را به دامان پر انتظار بیماران نابارور تقدیم نماییم تا جایی که اکنون آمار نوزادان متولد شده حاصل از فن آوری های کمک باروری در مرکز باروری اصفهان به حدود 40 درصد رسیده که کاملا منطبق با استاندارد های جهانی است.

برخی روش های درمان ناباروری از جمله مواردی است که برای اولین بار در این مرکز محقق شده است و برخی از نمونه های جالب درمان شده در ایران، از کم نظیرها محسوب می شوند که از طریق رسانه های گروهی به سمع و نظر ملت عزیز ایران رسیده است.

بخشی از فعالیت های این کلینیک در درمان ناباروری شامل عمل میکرو اینجکشن (تلقیح اسپرم به داخل تخمک)، عمل ZIFT، GIFT (تزریق جنین و گامت به درون لوله های رحمی)، عمل IUI (تزریق اسپرم درون رحم)، لقاح آزمایشگاهی با تخمک و جنین اهدایی، تلقیح به رحم های جایگزین، فریز جنین، می باشند. همچنین انجام اعمال لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی تشخیصی و درمانی با پیشرفته ترین دستگاه ها، تعیین جنسیت و PGD، از اعمال شایان توجه این کلینیک هستند. این مرکز نیز پژوهش های بسیاری در زمینه فریز تخمک و فریز بافت تخمدانی انجام داده است.

مفتخریم در طول این سالها در کنار اقدامات درمانی، موفق به تعلیم و تربیت بسیاری از پزشکان متخصص زنان در زمینه ناباروری شده و علاوه بر بیماران هموطن، پذیرای بیماران خارجی از سایر کشورها هستیم. گزارش آماری فعالیت های کلینیکی مرکز درمان ناباروری در سایت این مجموعه قابل دسترسی است.

کد خبر: 28190

نویسنده: فرزانه افسرطه

منبع: خبرنگار عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0