30 مرداد 1400 - 11:00 ق.ظ

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی

مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نمی‌رسد/ قیمت مرغ همچنان 40 تا 43 هزار تومان است

حبیب اسدالله نژاد؛ نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه فروش مرغ به قیمت ۴٠ تا ۴٣ هزار تومان را گرانفروشی و سودجویی دانست و گفت: تولیدکنندگان مرغ را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند در حالی که به دست مصرف کننده ارزان نمی‌رسد و ما از سازمان حمایت می‌خواهیم که به این مسأله ورود و با متخلفان برخورد جدی کند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ اسدالله نژاد درباره ادامه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی در دولت جدید، گفت: باید وزیر جهاد کشاورزی تعیین شود و کار را شروع کند سپس ما پیشنهادات خود را در قالب یک بسته به دولت ارائه خواهیم کرد.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی افزود: با این حال در قالب یک راهکار کوتاه مدت و با توجه به افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید، اصلاح قیمت مصوب مرغ باید در دستور کار قرار بگیرد و انتظار ما این است که دولت نرخ مصوب مرغ را اصلاح کند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به افزایش شدید قیمت جوجه یک روزه گفت: قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی ۴٢٠٠ تومان و قیمت کنونی آن در بازار ٩٠٠٠ تومان است و با همین قیمت ٩٠٠٠ تومان نیز به راحتی نمی‌توان جوجه تأمین کرد.

اسدالله نژاد افزود: اگر قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی به نرخ ۵٢٠٠ تومان که مدنظر تولیدکنندگان جوجه نیز است، برسد منطقی است و اثر افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید بر نرخ تمام شده تولید مرغ نیز زیاد نخواهد بود.

وی درباره اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ در حال حاضر چقدر است؟، افزود: با جوجه یک روزه گوشتی به نرخ ۴٢٠٠ تومان قیمت تمام شده تولید مرغ زنده ١٩ هزار تومان و با قیمت کنونی جوجه یک روزه یعنی ٩٠٠٠ تومان، قیمت تمام شده تولید مرغ نیز بیش از ٢١ هزار تومان خواهد بود.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت مرغ در بازار تهران که کماکان بین ۴٠ تا ۴٣ هزار تومان است، گفت: عرضه مرغ به این قیمت‌ها، گرانفروشی و سودجویی است و دستگاه‌های نظارتی باید با آن برخورد کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان مرغ را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند در حالی که به دست مصرف کننده ارزان نمی‌رسد و ما از سازمان حمایت می‌خواهیم که به این مسأله ورود و با متخلفان برخورد جدی کند.

اسدالله نژاد اضافه کرد: قیمت مرغ در بازار تهران نباید بیشتر از ٢۶ تا ٢٧ هزار تومان باشد.

کد خبر: 30923

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0