29 اردیبهشت 1399 - 2:25 ب.ظ

مردم جولان اشغالی سوریه به مصادره اراضی خود اعتراض کردند

مردم منطقه جولان اشغالی سوریه روز دوشنبه علیه مصادره و سرقت اراضی خود توسط رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، اهالی منطقه جولان اشغالی سوریه بر حق مالکیت اراضی خود و ضرورت مقابله با رفتارهای سرکوبگرانه رژیم اشغالگر برای سرقت اراضی آن‌ها به بهانه نصب توربین‌های بادی تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های رژیم صهیونیستی تلاش دارند ۴۵ توربین‌ بادی بزرگ در جولان اشغالی برای تولید برق، نصب کنند که بر اساس این طرح، بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی اهالی جولان اشغالی در روستاهای مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیه و مسعد مصادره خواهد شد.

در چارچوب تحرکات مردمی اهالی جولان اشغالی در مخالفت با نقشه‌های رژیم اشغالگر، اهالی این منطقه با نصب پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی در دو طرف جاده‌ها و در زمین‌هایی که مقام‌های رژیم اشغالگر تصمیم به نصب توربین‌های بادی در آنجا دارند، به صهیونیست‌ها درباره نزدیک یا وارد شدن به اراضی کشاورزی موردنظر برای نصب این توربین‌ها هشدار دادند.

این گزارش می‌افزاید: اهالی جولان مخالفت خود را با پروژه صهیونیستی جدید اعلام و تاکید کردند که در راه دفاع از خاک خود دست به هر فداکاری خواهند زد و تأکید کردند که نصب توربین‌های بادی تنها در راستای اقدامات رژیم صهیونیستی برای از بین بردن هویت و تاریخ این منطقه است.

پیش‌تر نیز ۲ توربین بادی مولد برق که در راستای اجرای طرح ایجاد نیروگاه بادی در زمین‌های روستای “بقعاثا ” جولان اشغالی توسط رژیم صهیونیستی نصب شده است، به دست افراد ناشناس به آتش کشیده شد و در آتش سوخت.

رژیم صهیونیستی چند ماه قبل و پس از تصویب “کمیته برنامه ریزی” وزارت کشور این رژیم، پروژه نصب ۴۵ توربین بادی برای تولید انرژی برق در جولان اشغالی را تصویب کرده بود.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضع تاریخی و نیز حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.

گرچه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچ گاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

کد 300

کد خبر: 30193

منبع: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0