3 دی 1399 - 1:12 ب.ظ

اتحادیه سوپرمارکت‌‌داران:

مردم به جای آجیل پفک خریدند!

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌‌داران می‌گوید: یکی بودجه دارد و برای سفره شب یلدا آجیل خریده است. یکی پول کافی نداشته و به جای آجیل پفک و چیپس را جایگزین کرده است؛ چرا که قیمت این اقلام (چیپس، پفک و …) ارزان‌تر از آجیل است. هر چند که به گفته فروشندگان مواد غذایی، قیمت پفک، چیپس و اسنک هم چندان ارزان نیست. مثلا قیمت یک اسنک 18 هزار تومان است!

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از تجارت نیوز، فعالان بازار می‌گویند در شب یلدا فروش مزه (چیپس، پفک، شکلات و انواع نوشیدنی و …) داغ بود. تعدادی از فروشندگان مواد غذایی می‌گویند به دلیل افزایش قیمت آجیل مردم توان خرید پسته و دیگر اقلام خشکبار را نداشتند و از این‌رو سراغ سایر تنقلات آمدند.

به گفته سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌‌داران، یکی بودجه دارد و برای سفره شب یلدا آجیل خریده است. یکی پول کافی نداشته و به جای آجیل پفک و چیپس را جایگزین کرده است؛ چرا که قیمت این اقلام (چیپس، پفک و …) ارزان‌تر از آجیل است.

هر چند که به گفته فروشندگان مواد غذایی، قیمت پفک، چیپس و اسنک هم چندان ارزان نیست. مثلا قیمت یک اسنک 18 هزار تومان است!

سعید درخشانی درباره چرایی افزایش قیمت اسنک به تجارت‌نیوز گفت: تولیدکنندگان جنس را به توزیع‌کنندگان گران می‌فروشند و این گرانی تقصیر اصناف نیست. به طور کلی قیمت تمام اجناس گران است.

از آن سو رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل معتقد است: با توجه به محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم از خرید آجیل خوب بود. مردم به توصیه‌ها گوش دادند و دورهمی برگزار نکردند.

مصطفی احمدی گفت: قیمت آجیل نسبت به پارسال چندان گران نشد. سال گذشته قیمت آجیل کیلویی حدود 110 هزار تومان بود اما امسال اعلام کردیم که قیمت آجیل از کیلویی 120 تا 170 هزار تومان متغییر بوده است.

کد 300

کد خبر: 34296

منبع: تجارت نیوز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0