مخازن پیشرفته اکسیژن مایع جان هزاران نفر را نجات داد

رئیس هئیت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: خوشبختانه در شرایط کرونا توانستیم با فعالیت صدها مخزن پیشرفته کرایوژنیک اکسیژن مایع به خوبی جان ده ها هزار نفر را در بیمارستان ها نجات دهیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سیدمحمدرضا محمودیان رئیس هئیت مدیره شرکت پیشران زمهریر آسمان در گفتگو با خبرنگاران از عبور موفق و پیشتازانه از گلوگاه های تحریمی با نیروهای کارآزموده، خبرداد و گفت: شرکت دانش بیان پیشران زمهریر آسمان در زمینه تولید تجهیزاتی که در دمای منفی 196 درجه سلسیوس عمل می کنند، فعالیت دارد.

محمودیان یادآور شد: در سال های گذشته، اکسیژن مایع یکی از نیازهای کشور بود، اما تجهیزاتی برای نگهداری نیاز داشت که آن زمان در ایران وجود نداشت بر این اساس ترغیب شدیم تا با یک تیم پژوهشی این تجهیزات را بسازیم و در همین زمینه اولین مخزن پیشرفته کرایوژنیک اکسیژن مایع را طراحی کرده، به ثبت رسانده و تولید کردیم.

وی افزود: پژوهش هایی در طی سال های متمادی صورت گرفت که این مخزن چه کاربردی می تواند در موارد صنعتی داشته باشد. بر همین اساس پالایشگاه تهران، بیمارستان ها، مجتمع های ساخت فولاد و . . . در این خصوص به ما اعلام نیاز کردند و امروز شرایط لازم برای صادرات هم فراهم شده است.

محمودیان تأکید کرد: به جرأت می توانیم ادعا کنیم که در غرب آسیا به بهترین شکل عمل کردیم و دارای تجهیزات لازم برای ساخت مخازن پیشرفته کرایوژنیک اکسیژن مایع هستیم، البته دو شرکت دیگر تحت لیسانس شرکت های اروپایی در صدد تولید این محصول هستند.

رئیس هئیت مدیره شرکت پیشران زمهریر آسمان اذعان داشت: سیستم بانکداری فعلی نیاز ما را برطرف نمی کند به همین دلیل از یک ساختار و روش مشارکت با سرمایه گذاران خصوصی که تیم ما برای اولین بار آن را در جهان، بر مبنای عقد اسلامی مضاربه ای ارائه نمود، توانستیم جذب سرمایه کنیم و برنامه های خود را پیش ببریم.

وی افزود: در زمینه حمایت از ایجاد شرکت های دانش بنیان حمایت های خوبی صورت گرفته و می گیرد اما باید قیمت ارز آزاد و تک نرخی شود تا رقابت عادلانه ای بین شرکت ها ایجاد شود.

 

کد خبر: 39343

منبع: سیناپرس

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0