18 آبان 1399 - 12:19 ق.ظ

مجمع سرنوشت ساز پتروشیمی جم برای احقاق حقوق 3500 میلیارد تومانی

سرنوشت یکی از بزرگترین پرونده های دهه اخیر در صندوق بازنستگی کشوری در جلسه این هفته مجمع عمومی پتروشیمی جم مشخص خواهد شد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از خبرگزاری فارس، سرنوشت یکی از بزرگترین پرونده های دهه اخیر در صندوق بازنشستگی کشوری در جلسه این هفته مجمع عمومی پتروشیمی جم مشخص خواهد شد.

 این پرونده مربوط به عملیات های تراستی پتروشیمی جم در سال های ابتدایی دهه 90 است.
در جریان این پرونده یکی از کسانی که از طریق وی بخشی از محصولات پتروشیمی جم به خارج از کشور صادر شده است، متهم شده است که 126 میلیون دلار از وجوه حاصل از فروش محصولات پتروشیمی جم را به کشور بانگردانده و تصاحب کرده است.

پیش از این محمد اسلامیان، مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری از دستگیری یکی از متهمان این پرونده در امارات خبر داده بود.

وی گفته بود: «خوشبختانه یکی از متهمان این پرونده در امارات بازداشت شد. فرد بازداشت شده پسر یکی از متهمان است ولی معلوم نیست خود وی در کره است یا در آمریکا؛ خدا می‌داند اما آقازاده‌اش در دوبی بازداشت شد و امیدواریم با بازداشت وی، بتوانیم بخشی از مطالبات را تسویه کنیم.»

مطابق گزارش خبرنگار فارس مستند به ارزیابی برخی نهادهای نظارتی، بیم ان می رود که برخی مدیران تلاش ‌‌کنند به جای تادیه اموال از متهم، از منابع صندوق بازنشستگی برای تادیه بدهی استفاده کنند.

 این در حالی است که با پیگیری حقوقی و قضایی این پرونده می توان نسبت به بازگرداندن متهم و دستگیری مرتبطین وی و مصادره اموال وی در کشور و کشورهای همسایه اقدام نمود.

کد خبر: 38281

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0