13 بهمن 1399 - 5:14 ب.ظ

ماهواره بر «ذوالجناح» آزمایش شد

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فنآوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی صورت گرفت.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از جهان نيوز/ مهندس حسینی  سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت روز فناوری فضایی با حضور در برنامه علمی ” چرخ ” شبکه چهار سیما گفت: به حول و قوه الهی و با تلاش جهادی دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برای اولین بار در حوزه فضایی، نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره برترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فن آوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور صورت گرفت.

وی افزود:  این ماهواره بر سه مرحله ای که از نظر ویژگی های فنی قابل رقابت با ماهواره بر های روز دنیا است، دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰ کیلو گرم در مدار ۵۰۰ کیلو متری را داراست.

حسینی  خاطر نشان ساخت: از  مهم ترین دستاور های این آزمایش فضایی، دستیابی به قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور با تراست بیش از 750 تن و صحه گذاری سایر فنآوری های جدید به کار رفته در این محصول می باشد.

وی تصریح کرد: این ماهواره بر پس از تست های تحقیقاتی و تثبیت فنآوری، آمادگی قرار دادن ماهواره های عملیاتی را در مدار خواهد داشت و از ویژگی های اصلی آن، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت دستیابی به اهداف بوده و با توجه به قابلیت پرتاب از سکوی متحرک، امکان قرار دادن ماهواره در مدار خورشید آهنگ فراهم می شود که قابلیت های خاصی برای ماهواره سنجشی به ارمغان می آورد.

300
کد خبر: 32541

منبع: جهان نيوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0