9 خرداد 1402 - 12:03 ق.ظ

مالیات برعایدی سرمایه حباب قیمتی بازارهای ارز، مسکن و خودرو را تخلیه می‌کند

امیر ندیری کارشناس بازار سرمایه گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه پول‌ها را از بازارهای حبابی به سمت تولید هدایت خواهد کرد.

مالیات برعایدی سرمایه حباب قیمتی بازارهای ارز، مسکن و خودرو را تخلیه می‌کند

ندیری گفت: به تازگی طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شد، اگر این قانون به درستی اجرایی شود تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

وی بیان داشت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب می‌شود منابعی مازادی که در دست مردم است دیگر به سمت بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو ورود نکند، بنابراین تنها بازاری که می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد بازار سرمایه است، در نهایت قانون مالیات بر عایدی سرمایه تقویت بازار سهام را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یک نکته مهم در قانون مالیات بر عایدی سرمایه این است که این قانون چه زمانی اجرایی می‌شود. زیرا در گذشته در برخی از موارد قوانینی که مجلس تصویب می‌کرد در نهایت عملیاتی نمی‌شد، نمونه بارز آن قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود که در عمل این قانون اجرایی نشد.

وی افزود: بازارهای ارز، طلا، خودرو و مسکن دارای حباب قیمتی زیادی هستند، در نتیجه قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب خواهد شد تا حباب قیمتی در این بازارها تخلیه شود.

این فعال بازار سرمایه اضافه کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب می‌شود که سرمایه‌ها از بازارهای حباب زده خارج و به سمت تولید هدایت شود، در نتیجه این قانون رونق تولید را در پی خواهد داشت.

ندیری در پایان گفت : در گذشته در بین مردم چنین تصور می‌شود که تولید صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین سرمایه‌های خود را وارد بازار دلالی می‌کردند، حال که این قانون تصویب شده است، سرمایه از بازارهای دلالی به سمت تولید کوچ خواهد کرد.

کد خبر: 134125

نویسنده: احمد طبق چی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0