9 شهریور 1400 - 1:00 ب.ظ

در نشست مداخله و حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا مطرح شد:

لزوم هماهنگی با دیگر دستگاه ها برای کاهش آسیب پذیری

نشست مداخله و حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا با حضور معاون پیشگیری بهزیستی استان و نمایندگان دستگاه‌های مجری، برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، دکتر علی‌اکبر ابراهیمی، گفت: با توجه به ضرورت آگاهی دستگاه‌های مجری مداخلات در بحران‌ها و به منظور کاهش بلایا و نحوه  آموزش تیم‌های مداخله‌گر به صورت تخصصی، این نشست با حضور نمایندگان استانداری، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵ به میزبانی بهزیستی برگزار شد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: لزوم هماهنگی با دستگاه‌های دیگر برای برنامه‌ریزی و دستیابی به توسعه پایدار با استفاده صحیح از منابع – فرصت‌ها و توزیع عادلانه آن و مشارکت مردم به عنوان عامل اصلی و محوری در کاهش آسیب‌پذیری در مقابل بلایای طبیعی به شمار می رود.

وی ادامه داد: با آموزش تیم‌های مداخله‌گر ساز و کار علمی و اجرایی مطلوب به منظور خدمت به مردم در قبل – حین و پس از بلایای طبیعی حائز اهمیت است.

ابراهیمی بیان کرد: بدین منظور جهت آموزش تیم‌های مداخله‌گر، آموزش‌های روانشناختی  در زمینه واکنش‌ها و علائم روانی در گروه‌های آسیب‌پذیر، سوگ، داغدیدگی و اختلال سوگ، کمک به افراد برای مقابله با رویدادهای آسیب‌زا، راهنمای کمک‌های اولیه روانشناختی، مداخلات روانشناختی در حمایت از کودکان در برابر بلایا و حوادث با تاکید بر ptsd  در استان برنامه‌ریزی و اجراشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، همفکری و هم‌افزایی دستگاه‌ها به منظور برنامه ریزی در خدمت‌رسانی در زمان وقوع حادثه به دور از موازی کاری و تشکیل بانک اطلاعاتی از تیم‌های مداخله‌گر، افزایش کیفیت خدمات، افزایش بهره‌وری منابع و خدمات ارائه شده از طریق انعقاد تفاهم نامه و برگزاری مانور محب از دیگر تصمیمات جلسه بود.

کد خبر: 32836

منبع: روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0