13 شهریور 1400 - 3:30 ب.ظ

سرپرست داوران مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اصفهان:

لزوم استفاده از بستر فضای مجازی برای آموزش قرآن

مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف در اصفهان روزهای 9 و 10 شهریور در اصفهان برگزار شد. هر چند مسئولان استان اصفهان از این مسابقات که در امامزاده سید محمد خمینی‌شهر برگزار شد، استقبال نکردند اما ابراز رضایت شرکت کنندگان و داوران از روند برگزاری این مسابقات قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، فرخنده کریم زاده، سرپرست داوران مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اصفهان با بیان اینکه در اصفهان هم در مقطع شهرستان و هم استان از نظر تعداد شرکت‌کنندگان، در ردیف استان‌های پرجمعیت هستیم، اظهار داشت: از نظر کیفی نیز در رده کیفیت‌های مطلوب هستیم و در کشور بخش عمده ای از رتبه‌های ممتاز مسابقات به بانوان اصفهان تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی از نظر مکانی برای برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان وجود دارد که بسته به شرایط از آن استفاده میشود، ادامه داد: مسابقات قرآن را در سال‌های گذشته در مکانهای مختلف داشته‌ایم که امسال نیز این مسابقات با در نظر گرفتن همه شرایط و تجمیع امکانات در امامزاده سید محمد خمینی‌شهر برگزار شد.
سرپرست داوران مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اصفهان اضافه کرد: کیفیت برگزاری مسابقات در این دوره در استان اصفهان بسیار مناسب بوده و جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکه در بخش حفظ بانوان اصفهان در کشور جزء سرآمدها هستند، ادامه داد: در زمینه ترتیل و تحقیق نیاز به آموزش بیشتری داریم.
کریم‌زاده با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه قرآنی در فضای مجازی طی دو سال گذشته تجربیات خوبی را به جای گذاشته است، ابراز داشت: در این زمینه ضروری است که مسئولان نسبت به بهره برداری بیشتر از این فضا برای افزایش سطح آموزش‌ها برنامه‌ریزی جدیتری داشته باشند.
وی گفت: از این فرصت می‌توان در مناطق محروم و کمتر برخوردار استفاده کرد و عدالت آموزشی را در امور قرآنی ایجاد کرد.
متسابقین در بخش تجوید، رشد قابل محسوسی نسبت به سال گذشته دارند
محمدرضا ستوده نیا، داور بخش تجوید چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن اوقاف ضمن اشاره به برگزاری منظم این دوره از مسابقات با توجه به شرایط کرونایی، اظهار کرد: استان اصفهان در زمینه حفظ و قرائت همیشه از استان های با کیفیت و سطح بالا در کشور بوده است.
وی بیان کرد: سطح کیفیت متسابقین اصفهانی به نحوی بوده است که همواره به دلیل ارزیابی های سخت داوران و سطح بالای دیگر متسابقین، در حد مسابقات ملی است که اثبات این ادعا کسب مقام های بالای متسابقین اصفهانی در مسابقات ملی و بین المللی است.
داور چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن اوقاف اصفهان عنوان کرد: داوری این مسابقات بسیار سخت است چرا که اغلب شرکت کنندگان در این مسابقات، سابقه حضور در مسابقات ملی و بین المللی را دارند و سطح مرحله استانی اصفهان در حد سطح ملی است.
وی تاکید کرد: رشد قابل محسوسی را بین متسابقین این دوره از مسابقات قرآن اوقاف در بخش تجوید مشاهده می کنیم، و این رشد برای من داور این بخش قالب توجه و تعجب بود و از سوی دیگر باعث سرور شد، چرا مستابقین نمره های خوبی در بخش تجوید کسب کردند که نشان از تلاش آنها در یکسال گذشته است.
ستوده نیا در توصیه خود به قاریان جوان گفت: اولین نمته به قاریان جوان این است که بدانند خواندن قرآن به خودی خود یک نوع عبادت است و دوم اینکه برای خواندن قرآن هیچ توقعی نداشته باشند و در مسیر پیشرفت خود تلاش نمایند و تنها نیت الهی را پیش بگیرند، تصریح کرد: لذا اگر جوانان با این هدف حرکت کنند بدانند که توفیق روزافزون برای آنها جز سنت های حتمی خداوند است که برای این افراد بیان شده است.
سهمیه اصفهان در مسابقات ملی قرآن کریم افزایش یابد
همچنین مریم عادل نیا، داور مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در اصفهان با بیان اینکه نظم بسیار خوبی را در برگزاری این دوره از مسابقات امامزاده سید محمد خمینی ‌شهر شاهد هستیم، اظهار داشت: در این زمینه ضروری است که از زحمات حمید بخشی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف وامور خیریه استان اصفهان قدردانی ویژه انجام شود.
وی افزود: می‌توان گفت کیفیت و نظم برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان در سطح ملی است و باید این امر همواره مورد توجه باشد.
داور مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در اصفهان با بیان اینکه کیفیت کار شرکت کننده در این مسابقات نیز بسیار خوب است، ابراز داشت: حداقل می‌توان گفت در بخش حفظ کل و حفظ 20 جزء ضروری است که سهمیه استان اصفهان در مسابقات کشوری افزایش یابد.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان بانو در مسابقات قرآن استان اصفهان از سطح بالایی برخوردار هستند، ادامه داد: عادلانه نیست اگر سهمیه اصفهان با برخی دیگر از استان‌ها در مسابقات کشوری یکسان باشد.
عادل‌نیا با اشاره به داوری افراد تازه وارد در این دوره از مسابقات نیز گفت: طرح ساماندهی داوران قرآن کریم بسیار خوب بود و کسانی که از این فیلتر وارد بحث داوری شدند از سطح بسیار بالایی برخوار هستند که جای تقدیر دارد.
ارتقای کیفیت بخش تجوید و صوت و لحن شرکت‌کنندگان خانم در مسابقات قرآن اوقاف
زهره صالحی، داور تجوید مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اصفهان در این ارتباط با اشاره به اینکه سطح برگزاری مسابقات در اصفهان نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است، اظهار داشت: نظم برگزاری، زمان بندی درست و رفتار عوامل اجرایی در این مسابقات قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان خانم در بخش قرائت و ترتیل در بخش تجوید و صوت و لحن پیشرفت قابل توجهی داشته اند، تصریح کرد: این امر هنوز جای کار دارد و باید بستر آموزشی بیش از گذشته فراهم شود
داور تجوید مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اصفهان اضافه کرد: حضور شرکت کنندگان بانو در این مسابقات نیز قابل تقدیر بوده و در مقایسه با دیگر استان‌های کشور دارای جایگاه بالاتری هستیم.
افزایش هزینه‌های آموزش قرآن در موسسات قابل قبول نیست
اعظم رفیعی، شرکت کننده رشته حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل و چهارمین مسابقات قرآن در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در اصفهان با بیان اینکه از شهرستان اصفهان در این مسابقات حضور یافته‌ام، اظهار داشت: ار سال 85 در حوزه قرآنی فعالیت دارم و امسال در زمینه برگزاری مسابقات سطح کیفی بالایی را شاهد بوده ایم.
شرکت کننده رشته حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل و چهارمین مسابقات قرآن با اشاره به استفاده از داوران با سطح کیفی بالا در این مسابقات ابراز داشت: دراین زمینه حرفه‌ای بودن داوران به رعایت عدالت کمک قابل توجهی دارد.
وی با بیان اینکه در شهرستان اصفهان بر خلاف بسیاری از شهرستان‌های استان ظرفیت آموزشی خوبی وجود دارد، ادامه داد: برای یادگیری در هر زمینه‌ای در اصفهان ظرفیت آموزشی وجود دارد و این امر بسیار کمک کننده است.
رفیعی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که در گذشته موسسات و مهدهای آموزش قرآن هزینه‌ای را از قرآن آموزان دریافت نمیکرد و اخیرا هزینه‌هایی را برای آموزش دریافت میکنند که دور از انتظار است.
وی با بیان اینکه حذف برخی از رشته‌های قرآنی در مسابقات قرآن در مرحله کشوری باعث کاهش انگیزه شرکت کنندگان می‌شود، تصریح کرد: این امر منجر به کاهش انگیزه فعالان در این رشتهها برای مشارکت در مسابقات می‌شود.
شرکت کننده رشته حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل و چهارمین مسابقات قرآن افزود: همچنین بهتر است که در زمینه اهدای جوایز در مراحل شهرستانی و استانی توجه بیشتری انجام شود.

کد خبر: 33990

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0