7 دی 1399 - 3:26 ب.ظ

آمار وزارت راه:

قیمت خانه در پایتخت ۳.۵ برابر کل کشور است

کمترین قیمت مسکن در بین مراکز استان‌های کشور به یاسوج با میانگین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر متر مربع و بیشترین قیمت به شهر تهران با ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مربوط می‌شود. قیمت مسکن در مناطق مختلف کشور بدون احتساب شهر تهران عدد ۸ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان در هر متر مربع و با احتساب تهران رقم ۱۵ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان را نشان می دهد. این آمار گویای آن است که اگر میانگین قیمت مسکن در تهران را از آمار بیرون بیاوریم میانگین قیمت مسکن در تهران تقریبا ۳.۵ برابر کل کشور است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا، بر اساس معاملات آبان ماه ۱۳۹۹ در بین ۳۰ مرکز استان (بدون محاسبه شهرکرد)، کمترین متوسط بهای یک متر مربع آپارتمان به شهر یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد با میانگین ۳ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان تعلق دارد. در رتبه بعدی ایلام قرار گرفته که میانگین هر متر خانه در این شهر ۴ میلیون و ۵۲ هزار تومان است. بیرجند در خراسان جنوبی با متوسط قیمت هر متر مسکن ۴ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان، رتبه سومین شهر ارزان قیمت کشور را در اختیار دارد.

طبق آماری که وزارت راه و شهرسازی در آبان ماه ۱۳۹۹ ارایه کرده در شهر بجنورد که پنجمین شهر ارزان قیمت در بین مراکز استان محسوب می شود قیمت مسکن بالا نیست. میانگین هر متر خانه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان است. هر متر خانه در شهر کرمان ۴ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان خرید و فروش می شود که عنوان پنجمین شهر ارزان قیمت را به خود اختصاص می دهد. ساری در استان مازندران با متوسط متری ۵ میلیون و ۴۵۶ هزار تومان، رتبه ششم را از نظر قیمت مسکن در اختیار دارد.

کد 300

کد خبر: 34763

منبع: ایسنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0