3 شهریور 1401 - 5:00 ب.ظ

قهرمانان جوانان جهان: کار ناتمام پدرم را در المپیک تمام می‌کنم

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد سال ۲۰۲۲ جوانان جهان با اشاره به هنرنمایی خود در تشک کشتی گفت: در ذهنم موفقیت‌هایی را طراحی کرده‌ام که هنوز به آنها نزدیک نشده‌ام. می‌خواهم کار ناتمام پدرم را در المپیک تمام می‌کنم.

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه در صوفیه بلغارستان برگزار شد و یکی از پدیده‌های این مسابقات، امیررضا معصومی دارنده مدال طلای سنگین وزن این رقابت‌ها بود. معصومی در چهار مسابقه این رقابت‌ها موفق شد تا با امتیاز عالی حریفان را شکست دهد و البته این پایان ماجرا نبود بلکه در فینال نیز معصومی با حریفی از هند اوج هنرنمایی و تکنیک نابش را نمایان ساخت.

امیررضا فرزند فردین معصومی آزادکار اسبق تیم ملی کشتی آزاد است که سال گذشته در پیکارهای نوجوانان جهان طلا گرفت. او امسال نیز با قهرمانی در جام تختی تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای حضور در بزرگسالان جهان نیز پیش آمد، اما به سد محکمی همچون امیرحسین زارع دارنده طلای جهان و برنز المپیک برخورد کرد. البته این آزادکار جوان گیلانی پیش از رویارویی با زارع در مبارزه‌ای حساس یدالله محبی را از پیش‌رو برداشت. سبک و جسارت این جوان را می‌توان از نقاط بارز آن برشمرد که بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان آینده خوبی را برای این جوان ۱۸ ساله متصور شوند.

معصومی در رقابت‌های جهانی جوانان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور بعد با نتیجه ۱۴ بر ۴ مراب سلیماناشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در مرحله بعد به مصاف نیکولاس فیلدمن از آمریکا رفت و حریف خود را با نتیجه ۱۱ بر یک از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

وی در فینال به مصاف ماهندرا گایکواد از هند رفت و در همان ۳ دقیقه نخست کار را یکسره کرد و حریف هندی را ۱۳ بر ۲ شکست داد و مقتدرانه طلای جهان را به گردن آویخت.

درخشش معصومی بهانه‌ای شد تا پای صحبت‌های این جوان سنگین وزن کشتی آزاد بنشینیم.

متن کامل این گفت و گو در زیر آمده است.

نام امیرضا معصومی خیلی زود در کشتی ایران بر سر زبان‌ها افتاد.  کسب عنوان قهرمانی در رده سنی جوانان و نوجوانان جهان و نفر دوم انتخابی تیم ملی از معصومی یک مدعی ساخته است، راز این پیشرفت در چیست؟

باید بگویم که نخست این موفقیت خواست خدا و دعای خیر پدر و مادرم بود. باید بگویم که راز پیشرفت امیررضا معصومی با همت پدرم هویدا شد چرا که وی این راه را به خوبی سپری کرد. به طور قطع این تجربه با تمرینات متمادی، ادامه‌دار محقق شد و در این راه نیز همه دست به دست هم دادند تا من به موفقیت برسم. باید بگویم که امیررضا هنوز به آنچیزی که باید برسد حتی نزدیک نشده است.

قهرمانان جوانان جهان: کار ناتمام پدرم را در المپیک تمام می‌کنم/ خانواده معصومی به دنبال حکمرانی در سنگین وزن

نام فردین معصومی چقدر در موفقیتت تاثیر داشته است؟

به طور قطع الگوی کشتی من پدرم است و من از ثانیه‌ای که داور سوت آغاز مسابقه را می‌زند، با تمام قوا رقابت خود را شروع کرده و تا پایان آن را ادامه می‌دهم. چرا که با توان و تلاش درصدد موفقیت هستم و فقط به پیروزی فکر می‌کنم.

رقابت در دسته ۱۲۵ کیلوگرم در ایران و در جهان میان جوانانی است که می‌توانند سالیان متمادی در کشتی بدرخشند. امیررضا چه برنامه‌ای برای رقابت با بزرگان این رده در ایران و جهان دارد؟

خوشحالم از این که در زمان فعالیت حرفه‌ای خود در کشتی شاهد چنین رقابتی در سنگین وزن ایران هستم. به واقع سطح رقابت در بین سنگین وزن‌های کشتی آزاد ایران بالاست. من در صدد هستم که بتوانم بهترین قابلیت‌های خود را نمایان کنم، تا با خیال راحت سالیان سال دوباره حاکمیت وزن ١٢٥ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در اختیار معصومی‌ها قرار گیرد، انشالله پله‌های ترقی را کم کم طی خواهم کرد.

کشتی شما با حرکات انفجاری در ثانیه نخست آغاز می‌شود. این جسارت و شجاعت شما را نشان می‌دهد در کشتی آیا الگوی خاصی برای این سبک کشتی داری؟

مسابقات جوانان در بلغارستان در سطح جهانی بود و آزادکاران هر کشوری که حضور داشتند، بهترین‌های کشور خود بودند با این وجود ایران در کشتی جهان دارای صاحب سبک است و از قدرت‌های جهان به حساب می‌آید. تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان سال گذشتم هم قهرمان دنیا شد. اصولا پدرم تو سبکی که کشتی می‌گیرم دخالت نمی‌کند ولی نصیحت پدرم این است که در مدت ۶ دقیقه رقابت بهترین خودت باش. تمام تلاش خودم رو می‌کنم که خوشرنگ‌ترین مدال المپیک را بنا به گفته پدرم برای کشور عزیزم و مردم مهربان استانم به ارمغان بیاورم.

پیروزی قاطع بر یدالله محبی قهرمان آسیا انتظارات را از شما بالا برد و برخی منتظر یک نتیجه جالب یا اتفاق برابر امیر حسین زارع بودند و اینکه برای مبارزه با زارع در انتخابی تیم ملی، برنامه‌ خاصی داشتی؟

بله. خوبی راه من این است که باید حریفان نام آشنا و قدرتمند از جمله عنوان‌دار جهان و المپیک را کنار بزنم. به واقع این پشتکار من را بالا خواهد برد تا بتوانم صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد کشورمان شوم.

ارزیابی شما از مسابقات جوانان جهان چیست؟ واکنش پدرت به پیروزی‌هایت چگونه بود؟ آیا هدفت برای المپیک است و چه برنامه‌ای برای آن خواهی داشت؟

مسابقات جهانی امسال با توجه به رقبای مطرح در سطح بالایی برگزار شد. باید بگویم که صاحب کشتی دنیا ایرانی‌ها بودند چرا که در سال گذشته این تیم جوانان ایران بود که با شایستگی قهرمان جهان شد. همه هدفم و تلاشم رسیدن به المپیک است، تا بتوانم کار ناتمام را تمام کنم. سعی می‌کنم به قول اقای هادی عامل در همه جای کشتی بگیرم بیشتر دوست دارم مردم از دیدن کشتی‌هایم لذت ببرند.

فردین معصومی همیشه اعلام کرده یک مدال به استان گیلان بدهکار است و آیا می‌توانی مدال المپیک را برای گیلان کسب کنید؟

باید همیشه از لطف و محبت هم استانی‌ها خود به ویژه ماسالی‌ها تقدیر و تشکر را داشته باشم که امیدوارم با مدال المپیک ذره‌ای از زحمات آنان را جبران کنم.

قهرمانان جوانان جهان: کار ناتمام پدرم را در المپیک تمام می‌کنم/ خانواده معصومی به دنبال حکمرانی در سنگین وزن

کد خبر: 119842

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0