29 شهریور 1401 - 4:00 ب.ظ

قطار حرکت بارسا در فصل جدید با افزایش بودجه شتاب گرفت

هیئت مدیره باشگاه بارسلونا برای فصل ۲۰۲۲-۲۳، بودجه ای حدود یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون یورو و سود ۲۷۴ میلیون یورو را تصویب کرد.

هیات مدیره باشگاه بارسلونا در جلسه‌ای که برگزار کرد، بودجه ۲۲-۲۳ را تصویب کرد که شامل درآمد عملیاتی ۱ میلیارد و  ۲۵۵ میلیون یورو با پیش بینی سود ۲۷۴ میلیون یورویی است.

این بودجه در حالی به تصویب رسید که بارسلونا پرونده سال مالی ۲۲-۲۰۲۱ را با گردش مالی ۱ میلیارد و ۱۷ میلیون یورو و سود ۹۸ میلیون یورویی بست.

برآوردسنجی بودجه ها علاوه بر اینکه از تاثیر فروش اهرم های مالی بر بودجه فصل حال و آینده بارسلونا حکایت دارد بلکه که مشخص است بارسلونا بدون اهرم‌ها نیز درآمد قابل توجهی داشته است.

قطار حرکت بارسا در فصل جدید با افزایش بودجه شتاب گرفت

باشگاه بارسلونا به دنبال کسب درآمد و فرار از بحران اقتصادی، نهم تیرماه و در اولین اهرم مالی اعلام کرد که برای فروش ۱۰ درصد از حق پخش تلویزیونی خود با شرکت سرمایه گذاری Sixth Street به توافق رسید.

طبق اعلام روسای بارسا، مدت زمان این قرارداد ۲۵ سال است که درآمد ۲۰۷.۵ میلیون یورویی حاصل از این قرارداد به روسای باشگاه اجازه می دهد تا ۲۶۷ میلیون یورو سود سرمایه‌ای ایجاد کنند.

این قرارداد پس از آن انجام گرفت که شرکای باشگاه مدتی قبل به خوان لاپورتا و هیات مدیره او اجازه فروش مجموعا ۲۵ درصد از حق پخش تلویزیونی و ۴۹ درصد از سهام شرکت BLM را صادر کردند.

این باشگاه ۲۲ تیرماه اعلام کرد که دومین اهرم مالی خود را با درآمدی بین ۳۲۰ تا ۳۳۰ میلیون یورو برای این باشگاه فعال کرد. در این فرایند بارسا ۱۵ درصد دیگر از حق پخش تلویزیونی خود با شرکت سرمایه‌گذاری Sixth Street را خواهد فروخت و پیش از این هم ۱۰ درصد از سهم خود را به مدت ۲۵ سال با درآمد ۲۰۷.۵ میلیون یورویی به همین شرکت واگذار کرده بود.

کد خبر: 126014

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0