11 خرداد 1401 - 3:00 ب.ظ

فعالان مشاغل‌خانگی با بازاریابی دیجیتال آشنایی ندارند

یک فعال حوزه مشاغل خانگی با بیان اینکه متاسفانه حرفه بسته‌بندی گیاهان دارویی در مشاغل خانگی وجود ندارد، گفت: فعالان حوزه مشاغل‌خانگی به ویژه در بخش گیاهان دارویی آشنایی با بازاریابی دیجیتال ندارند.

 

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی با بیان اینکه متاسفانه حرفه بسته‌بندی گیاهان دارویی در مشاغل خانگی وجود ندارد، گفت: فعالان حوزه مشاغل‌خانگی به ویژه در بخش گیاهان دارویی آشنایی با بازاریابی دیجیتال ندارند.

 

الهه واثقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیتش در حوزه مشاغل خانگی، اظهار کرد: فعالیت ما در قالب یک شرکت تعاونی در حوزه کشاورزی در زمینه تولید و آموزش گیاهان دارویی است و هشت نفر در زمینه تولید گیاهان دارویی تحت پوشش ما هستند.

 

وی با بیان اینکه تولیدات ما در سطح کلکسیون گیاهان دارویی در مساحت حدود ۳ هزار متر برای تولید ۱۵۰ گیاه دارویی داخل مرکز تحقیقات کشاورزی شکل گرفته است، افزود: در این سطح برای آموزش و تولید استفاده می‌کنیم و آموزش‌ها بیشتر در زمینه تولید و فراوری است.

 

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با ارزیابی شرایط مشاغل خانگی در اصفهان، گفت: خوشبختانه شرایط کار در حوزه مشاغل خانگی به‌ویژه در بخش گیاهان دارویی فراهم است و به راحتی مجوز فعالیت مشاغل خانگی صادر می‌شود، اما موضوع و چالش اصلی، پیش‌روی بسته‌بندی گیاهان دارویی است.

 

وی گفت: هر کسی که وارد حوزه بسته‌بندی گیاهان دارویی می‌شود برای گرفتن مجوز از سازمان غذا و دارو دچار مشکل می‌شود و از سوی دیگر برای داشتن مسئول فنی به مشکل کمبود تسهیلات بر می‌خوریم.

 

واثقی به مشکل فعالان حوزه کشاورزی به خصوص در حوزه فراوری و بسته‌بندی اشاره کرد و افزود: سازمان غذا و دارو به راحتی این مجوز را صادر نمی‌کند و عنوان می‌شود که یک کارگاه کوچک مشاغل خانگی در حوزه گیاهان دارویی باید کارشناس فنی داشته باشند.

 

وی اما تاکید کرد: خوشبختانه قوانین موجود در اداره کار و جهاد کشاورزی در ارائه مجوزها تسهیلگر است، اما حوزه غذا و دارو مانع فعالیت این بخش شده و به نوعی این سازمان موافق فعالیت مشاغل خانگی نیست، البته محوزها بعضاً به سختی صادر می‌شود.

 

این فعال حوزه مشاغل خانگی توسعه مشاغل خانگی را در گرو ایجاد شبکه کسب و کار و توجه به بازاریابی و فروش اعلام کرد و گفت: متاسفانه فعالان حوزه مشاغل‌خانگی به ویژه در بخش گیاهان دارویی آشنایی با بازاریابی دیجیتال ندارند و امروز ما با چالش بزرگی در حوزه بازاریابی و فروش مواجه هستیم.

 

وی با اعتقاد بر اینکه در اصفهان صنایع‌دستی و کشاورزی ظرفیت خوبی برای توسعه مشاغل‌خانگی دارند، گفت: اگر مجوز بسته‌بندی گیاهان دارویی به راحتی توسط سازمان غذا و دارو صادر شود، این محصول قابلیت صادرات به دیگر کشورها را هم دارد.

کد خبر: 116127

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0