27 مرداد 1399 - 5:31 ب.ظ

سخنگوی سهام عدالت خبر داد:

فروش سهام عدالت به صورت بلوکی

سخنگوی سهام عدالت، با بیان اینکه فروش سهام عدالت تاثیری در بازار ندارد، گفت: اگر سهم کارگزار برای فروش کم بود بصورت کل عرضه می‌کند و اگر بصورت بلوک بود تابع قانون بلوکی خواهد شد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از صدا و سیما، حسین فهیمی بابیان اینکه برای حمایت از بازار سرمایه و حقوق سهامداران، فروش سهام عدالت بصورت بلوکی با نماد ۲ در بورس انجام می‌شود، گفت: فروش سهام عدالت در بازار باعث نزولی شدن بازار بورس نشده است و نکته‌ای که این روزها در این رابطه مطرح می‌کنند صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه حجم بازار سرمایه عمیق شده است ادامه داد: در بازاری که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان معامله صورت می‌گیرد عددهای چند صد میلیاردی سهام عدالت در برخی روزها تأثیر زیادی در منفی و مثبت شدن بازار ندارد ممکن ا ست در برخی نمادها تأثیر مقطعی داشته باشد، اما اینکه کل شاخص بورس را منفی و مثبت می‌کند، صحت ندارد.

فهیمی گفت: از ابتدای آزاد سازی سهام عدالت، بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد، اما بازار منفی نشد. در این روزها جمعاً ۶۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده است پس فروش سهام عدالت تأثیری در بازار ندارد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری درباره روش‌های فروش سهام عدالت ادامه داد: فروش سهام عدالت تابع قوانین و مقررات بازار بورس است و در فروش سهام عدالت، سفارشات تجمیع، و در اختیار کارگزاری قرار می‌گیرد ضمن اینکه اگر سهم کارگزار برای فروش کم بود به صورت کل عرضه می‌کند و اگر به صورت بلوک بود تابع قانون بلوکی خواهد شد به طوریکه اگر حجم فروش کارگزاری در یک نماد بزرگ و بلوک باشد مشمول مقررات بلوکی بازار می‌شود و باید سهام را به این روش بفروشد.

فهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه اخیراً امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت فراهم شده، ممکن است افراد زیادی اقدام به فروش کنند و احتمال دارد سهام، مشمول فروش بلوک یا عمده شود.
وی تصریح کرد: فروش بلوکی سهام عدالت، با نماد ۲ در تابلو بورس درج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش سهام عدالت به صورت عمده و یا بلوکی برای حمایت بازار و سهامداران است گفت: با این روش یک رقابت خاصی بین خریداران عمده شکل می‌گیرد و گاهی ممکن است بالاتر از قیمت تابلو فروخته شود.

کد خبر: 42113

منبع: صدا و سیما

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0