26 اسفند 1400 - 5:28 ب.ظ

استاندار همدان در بازدید از علیصدر مطرح کرد؛

غار برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده است

استاندار همدان ساعاتی پیش همزمان با بازگشایی غار علیصدر از بزرگترین غار آبی جهان بازدید کرد.

به گزارش عصر اصفهان در استان ها، علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه غار برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده است گفت : علیصدر در ۲ سال گذشته با همه گیری بیماری کرونا تعطیل بود، اما بر اساس تدابیر اندیشیده شده، حالا شرایط میزبانی از گردشگران نوروزی محیا است.
وی اظهار داشت: شرایط موجود در غار علیصدر بیانگر آن است برنامه ریزی مدونی از سوی مدیران این مجموعه برای ورود به عرصه فعالیتی انجام داده است و آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران را دارد و واحدهای خدماتی و اقامتی فعال خواهند بود.
استاندار همدان تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و زدن واکسن برای گردشگرانی که از این غار بازدید می کنند ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم، شماره ملی گردشگران استعلام و اجازه بازدید به افرادی که حداقل ۲ نوبت واکسن کرونا تزریق کردند، داده می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: رونق گردشگری به دلیل ایجاد شغل، تولید ثروت و ارزش افزوده از اولویت‌های اصلی استان همدان در دولت سیزدهم است.
گفتنی است علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی و بزرگ‌ترین غار آبی جهان در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده‌ است.

مجموعه گردشگری علیصدر که از اسفند ۹۹ به دلیل شرایط خاص کرونا تعطیل بود، اوایل تیرماه جاری فعالیت دوباره خود را با مجوز ستاد کرونا آغاز کرد که این بازگشایی خیلی دوام نداشت و دوباره با محدودیت های سراسری اواخر مرداد تعطیل و پس از گذشت آن و بازگشایی دوباره با مصوبه ستاد کرونا در روز هشتم شهریور تعطیل شد.

استان همدان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری در دسته پنج استان گردشگر پذیر کشور محسوب می شود.

کد خبر: 78407

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0