20 تیر 1401 - 3:00 ب.ظ

علی رهبری در روسیه روی صحنه رفت

علی رهبری در مشهورترین سالن کنسرت جهان در روسیه روی صحنه رفت و در این کنسرت آثاری از دمیتری شوستاکوویچ و نیکلای ریمسکی کورساکف اجرا شد.

علی رهبری در سالن مارینسکی سن پترزبورگ روسیه همان سالنی که موسیقیدانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ در آن اجرا داشته‌اند، چوب رهبری را در دست گرفت.

والری گرگیف از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر دنیا که از علی رهبری برای این اجرا دعوت کرده بود، نیز در مورد این کنسرت و همکاری‌های آینده سخن گفت.

برای علی رهبری که موفقیت‌های بزرگ جهانی فراوانی را ظرف ۴۵ سال گذشته در کارنامه خود داشته است این دعوت به همکاری نیز که از سوی گرگیف از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان صورت گرفت، افتخاری دیگر در کارنامه او به شمار می‌رود.

درست ۲ سال قبل از انقلاب اسلامی بود که علی رهبری با پیروزی در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه با کسب مدال طلا و سپس مدال نقره در سوئیس برای ایران، توجه محافل هنری جهانی را به خود جلب کرد و بلافاصله توسط مایسترو هربرت فون کارایان رهبر اساطیری آلمانی به برلین دعوت و سپس به عنوان دستیار در ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد.

علی رهبری سپس به عنوان مدیر هنری و رهبر میهمان ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا و بلگراد به فعالیت پرداخت.

رهبری تاکنون بیش ۱۲۰ ارکستر را در جهان رهبری کرده و ۲۵۰ آلبوم موسیقی در بازار جهانی عرضه کرده که پنج آلبوم از آن در حوزه موسیقی ایرانی است.

کد خبر: 117906

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0