25 مرداد 1401 - 5:00 ب.ظ

علی‌قارداشی: درخشش تنیس روی میز در بازی‌های اسلامی نتیجه کار تیمی بود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: کسب عنوان قهرمانی تیمی در بخش زنان و مردان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نتیجه یک کار تیمی بود.

مهرداد علی‌قارداشی روز سه‌شنبه درباره سطح بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار داشت: در این رقابت‌ها در بخش انفرادی مردان ۲۵ کشور و در تیمی ۱۴ کشور و در بخش انفرادی زنان نمایندگان ۱۵ کشور و در تیمی ۱۰ کشور حضور داشتند. تعداد کشورهای شرکت کننده در این بازی‌ها در تنیس روی میز بیشتر از رشته‌های دیگر بود.

وی افزود: تنیس روی میز یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود و همواره در هر رقابتی حداقل ۵۷ کشور شرکت می‌کنند. یکی از شلوغ‌ترین رشته‌های ورزشی در مسابقات دانشجویان، کارگری، نیروهای مسلح و ناشنوایان تنیس روی میز است. مسابقات معلولان نیز در چهار رشته در بازی‌های اسلامی برگزار شد که یکی از آنها تنیس روی میز بود و این امر به دلیل پرمخاطب بودن این رشته در جهان است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: در این بازی‌ها در بخش تیمی مردان در سید یک مسابقات بودیم و باید قهرمان می‌شدیم و به این مقام رسیدیم. اما آیا فردی که قوی‌ترین و بالاترین سید را دارد، می‌تواند همیشه در تمامی مسابقات قهرمان شود؟ اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: در بخش انفرادی مردان «ابراهیم» از سنگال با رنکینگ ۵۰ نفر اول مسابقات بود؛ اما اصلا به مدال نرسید. وی حذف  شد و به بازیکن قزاقستان باخت و کار نیما عالمیان راحت شد. ندا شهسواری که در بخش انفرادی به نقره رسید، سید چهارم مسابقات بود. این نشان می‌دهد که نمایندگان ایران از تمامی فرصت‌ها و لحظه‌ها به خوبی استفاده کردند.

علی‌قارداشی یادآور شد: شهسواری نفر اول مسابقات با رنکینگ ۸۰ جهان از ترکیه را شکست داد و فینالیست شد. این موضوع نشان می‌دهد که وی فراتر از خود بازی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پنج سال از قهرمانی قبلی ما در بازی‌های اسلامی می‌گذرد. در طول این پنج سال تغییرات زیادی در کار اجرایی و حتی هزینه‌های زندگی رخ داده و بسیار سخت شده است اما با این وضعیت با کشورهایی رقابت کردیم که رئیس فدراسیون تنیس روی میز آن کشور، وزیر اقتصادشان نیز هست. طبیعتا شرایط آنها بهتر از ماست؛ اما ما هم با برنامه‌ریزی، نظم، کار تیمی، مدیریت منابع انسانی و بودجه بندی مناسب به قهرمانی این بازی‌ها رسیدیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: یکی دیگر از موفقیت‌های این رشته در قونیه حضور سه داور و یک سرداور بود. در دوره‌های گذشته سهمیه ما در کسب کرسی‌ها صفر یا یک بوده؛ اما اکنون با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت سهمیه ایران بیشتر شده است. توانستیم کرسی مهم دبیرکلی آسیا را بدست بیاوریم. همه این موفقیت‌ها نتایج کار تیمی است.

کد خبر: 119421

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0