3 شهریور 1400 - 4:00 ب.ظ

عابدی غایب بزرگ بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک

سرمربی بسکتبال با ویلچر با اشاره به دیدارهای سخت این تیم در پارالمپیک توکیو گفت: تیم ایران در حالی باید نخستین دیدار خود را برابر استرالیا برگزار کند که مؤثرترین بازیکن خود را به دلیل ابتلا به کرونا در ترکیب ندارد.

به گزارش عصراصفهان، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تا چهاردهم شهریور در توکیو برگزار می‌شود. تیم بسکتبال با ویلچر نخستین نماینده ایران خواهد بود که در این جشنواره ورزشی به میدان خواهد رفت. تیم ایران  چهارم شهریور نخستین دیدار خود را برابر تیم استرالیا برگزار می‌کند. «عباس آقاکوچکی» سرمربی تیم بسکتبال ایران پیش از آغاز نخستین دیدار شاگردان خود به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایطی باید در آوردگاه بزرگ توکیو برابر رقیبان صف‌آرایی کنیم که کرونا مؤثرترین بازیکن ما را از پرواز توکیو پیاده کرد و او شانس همراهی با تیم بسکتبال را از دست داد. مرتضی عابدی نمی‌تواند در این تورنمنت در کنار تیم  باشد و بدون شک نبود وی محسوس خواهد بود. امیدوارم جوانان بتوانند جای این بازیکن را  پر کنند. سرمربی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: در پارالمپیک بزرگان و تیم‌های قهرمان جهان حضور دارند و موفقیت کار راحتی نیست؛ ایران تیم نخست آسیا و توانسته مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را از آن خود کند. در این دوره با تمام توان به میدان خواهیم رفت اما در کنار آن جوان‌گرایی را راهبرد اصلی خود قرار می‌دهیم. جوان‌گرایی می‌تواند در آینده ثمره زیادی برای تیم داشته باشد و گردش نخبگان ورزشی این رشته را راحت کند.

آقاکوچکی با اشاره به نخستین دیدار تیم برابر استرالیا افزود: تمرینات و اردوی آماده‌سازی را به بهترین شکل ممکن برگزار کردیم. در زمان حضور در توکیو یک دیدار دوستانه با تایم نامحدود با تیم ژاپن انجام دادیم که سوای نتیجه تجربه خوبی برای ملی پوشان به شمار می‌رود. تیم بسکتبال با ویلچر ایران که در اولویت چهارم اعزام کمیته ملی پارالمپیک قرار دارد بیش از آنکه به موفقیت در این تورنمنت  فکر کند خود را برای بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو آماده خواهد کرد. این تیم توانست در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مدال طلا را از آن خود کند. تیم بسکتبال با ویلچر ابتدا در لیست اعزام قرار نداشت اما در ادامه با تصمیم مسئولان اجرایی کمیته ملی پارالمپیک راهی توکیو شد.

  • مسیر کسب سهمیه

سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر در جریان مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه بدست آمد؛ جایی که ایران به مقام سومی دست یافت و ضمن کسب مدال برنز، سهمیه‌اش را قطعی کند.

  • به دنبال درخشش در چهارمین حضور

نخستین حضور رشته بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک به سال 1960 بازمی‌گردد، البته ایران اولین تجربه حضورش را در سال پارالمپیک 2004 آتن داشت و توانست با یک برد و 4 باخت رتبه نهم را به خود اختصاص بدهد. دومین حضور در 2008 پکن بود که تیم کشورمان با یک رتبه صعود نسبت به دوره قبل در رده هشتم ایستاد. عدم حضور مقابل آمریکا و ثبت شکست 20 بر صفر، محرومیت پنج ساله تیم ایران را به دنبال داشت. پس از غیبت در پارالمپیک 2012 لندن، تیم بسکتبال با ویلچر ایران در بازی‌های 2016 ریو شرکت کرد و با 2 برد و 6 باخت رتبه‌ای بهتر از دهم کسب نکرد.

 

102

کد خبر: 31244

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0