20 آبان 1399 - 12:13 ق.ظ

رئیس بیمارستان شهید صدوقی اصفهان:

ظرفیت بیمارستان صحرایی اصفهان ۲ برابر می شود

اصفهان رئیس بیمارستان شهید صدوقی اصفهان با اشاره به بستری روزانه ۷۰ تا ۸۰ بیمار کووید در بیمارستان صحرایی اصفهان، از افزایش ۲ برابری ظرفیت این بیمارستان در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا، سیدرضا مرتضویان به فعالیت بیمارستان صحرایی در سپاهان شهر از حدود یک ماه گذشته تاکنون اشاره و اظهار کرد: بیمارستان صحرایی پیش‌تر فقط در مواقع بحرانی مانند ۸ سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی برپا می شد، اما باتوجه به وضعیت شیوع کرونا، بیمارستان شهید صدوقی اصفهان برای مختل نشدن درمان بیماران غیرکرونایی، اقدام به برپایی یک بیمارستان صحرایی کرد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی بخشی از بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت درمان برپا شده، گفت: ظرفیت فعلی این بیمارستان صحرایی ۷۰ تخت بستری است، ولی در حال افزایش ظرفیت بیمارستان به حدود ۲ برابر در روزهای آتی هستیم.

رئیس بیمارستان صدوقی اصفهان از پذیرش روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ بیمار بستری در بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸ تخت آی سی یو با دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات لازم به بیماران بستری خدمات ارائه می دهند.

وی همچنین به استقرار امکانات تشخیصی همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر امکانات لازم در این بیمارستان اشاره و خاطرنشان کرد: سی تی اسکن بیمارستان صحرایی نیز مستقر شده و به زودی راه اندازی می شود، همچنین تست تشخیص پی سی آر فعلا در اصفهان انجام می شود، ولی به دنبال این هستیم که دستگاه پی سی آر مخصوص برای این بیمارستان صحرایی خریداری و نصب کنیم.

مرتضویان با بیان اینکه بیمارستان صحرایی صرفا برای بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ است، گفت: پذیرش و معاینه اولیه این بیماران در بیمارستان صدوقی انجام می شود و بعد از تشکیل پرونده، در صورت نیاز به بستری بیمار با آمبولانس به بیمارستان سیار واقع در سپاهان شهر منتقل می شود.

به گفته وی، بیشتر مراجعان بیمارستان صدوقی نیروهای مسلح یا خانواده هایشان هستند که ابتدا در بیمارستان صدوقی پذیرش و در صورت نیاز برای بستری در بیمارستان صحرایی اعزام می شوند.

رئیس بیمارستان صدوقی با بیان اینکه باتوجه به افزایش تعداد بیماران و اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای افزایش ظرفیت بیمارستان ها در حال اضافه کردن ظرفیت بیمارستان صحرایی هستیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات برای افزایش ظرفیت بیمارستان انجام شده و تنها کارهای جزئی باقی مانده تا در اولین فرصت ظرذفیت این بیمارستان دو برابر شود.

کد خبر: 38624

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0