9 اردیبهشت 1402 - 11:38 ق.ظ

طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در اصفهان ناکافی است

مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: آموزش و پرورش در حال اجرای طرح‌های مختلفی برای پیشگیری از این نوع آسیب‌ها از جمله طرح صدف، شهید شاه مرادی و شهید علی وردی است.

طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در اصفهان ناکافی است

نم‌نبات افزود: باید با برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها و تقویت ارتباط بین والدین و مدرسه، اطلاعات کافی در اختیار اولیای دانش‌آموز قرار گیرد تا بداند با دیدن چه رفتارهایی باید احساس خطر کند.

وی با بیان اینکه ۲۵ طرح مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان در استان اصفهان در حال مطالعه و برنامه‌ریزی است، افزود: در شرایط حاضر دانش‌آموزان استان در پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند و با توجه به اینکه کارهایی که تاکنون انجام شده در کاهش آسیب‌های اجتماعی برای آنها کافی نبوده است این مهم با جدیت در این معاونت دنبال می‌شود.

نم‌نبات به اقدام مهم آموزش و پرورش استان در تبدیل هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش به مرکز مشاوره اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر ۴۲ مرکز در استان فعال است. بر این اساس به والدین دانش‌آموزان تاکید می‌شود که در صورت مشاهده رفتارهایی که می‌تواند نشان از بروز آسیب اجتماعی در فرزندشان باشد آنها را به مراکز مشاوره آموزش و پرورش ببرند تا درهمان مراحل اولیه این خطر از آنها دور شود.

وی به اهمیت آسیب‌شناسی فعالیت‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان و براساس بازخوردی که از کف مدرسه به ما می‌رسد آسیب‌شناسی کرده و برای اجرای بهتر برنامه در سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کد خبر: 132857

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0