15 دی 1400 - 11:22 ق.ظ

عضو شورای اسلامی شهر نیاسر:

ضریب نفوذ تلفن همراه و سرعت اینترنت در نیاسر مناسب نیست

مهدی تقی‌پور عضو شورای اسلامی شهر نیاسر گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه و سرعت اینترنت در این شهر مطلوب نیست و این مشکل مورد اعتراض شهروندان و گردشگران قرار گرفته است.

به گزارش عصر اصفهان ؛ تقی‌پور اظهار داشت: گسترش وسیع فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، باعث شده است که مردم بسیاری از کارهای مختلف اداری و شخصی خود را از بستر اینترنت و تلفن همراه انجام دهند، بنابراین تأمین زیرساخت‌های آن نیز یک ضرورت است.

وی افزود: نیاسر، با وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در همه روزهای سال به ویژه در روزهای تعطیل، پذیرای تعداد بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است که در حوزه مخابرات خدماتی بیشتر از شرایط موجود را نیاز دارد.

عضو شورای اسلامی شهر نیاسر اضافه کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب آنتن دهی اپراتورها و نارضایتی به حق شهروندان، با پیگیری‌های مستمر، دکل اپراتور همراه اول به منظور افزایش میزان ضریب نفوذ تلفن همراه، تقویت و بهبود وضعیت آنتن دهی و کاهش شکاف دیجیتال بین شهرها در هفته جاری عملیاتی شده است.

تقی‌پور گفت: این دکل ۴۲ متر ارتفاع دارد و در بوستان شهید مسکری در حال نصب است و با تأمین و نصب تجهیزات مورد نیاز برای تقویت آنتن دهی اپراتور همراه اول بخشی از نیاز شهروندان برطرف خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاسر یک منطقه کوهستانی است در مناطقی مثل محدوده آبشار، خیابان شهید منتظری و محور فرهنگی تاریخی نیاسر، پوشش آنتن دهی و سرعت اینترنت همچنان با مشکل روبرو است که در حال پیگیری برای نصب دکل دوم هستیم.

تقی‌پور گفت : استفاده از اینترنت امروزه یکی از ضرورت‌های زندگی دیجیتال است و آموزش، دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند برخورداری از اینترنت پرسرعت است و با حضور گردشگران که جمعیت این شهر را افزایش می‌دهد به اهمیت تأمین این خدمات دامن زده است.

شهر نیاسر در ۱۵ کیلومتری کاشان، واقع شده و آثار تاریخی و طبیعی آن از جمله چهارطاقی ساسانی، حمام صفوی، آسیاب آبی، سرچشمه و آبشار نیاسر در مجاورت باغ تالار با عنوان محور فرهنگی تاریخی نیاسر به شماره ثبت ۱۸۱۰۶ در اسفند سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

203

کد خبر: 46983

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0