5 مرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

ضرغامی: بیمه هنرمندان صنایع‌دستی نیازمند اقدام اساسی است

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی باید یک کار اساسی و بنیادین انجام داد که مکاتبات لازم با رئیس جمهوری انجام شده است.

سیدعزت‌الله ضرغامی اظهار داشت: بیمه هنرمندان یکی از چالش‌های اصلی ما در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است؛ این موضوع  تاکنون نظم و انضباط خوبی نداشته و همیشه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نسبت به کم و کیف بیمه‌های خود معترض بودند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در تلاش هستیم برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اقدام اساسی و بنیادین انجام دهیم تا خاطر و خیال بخش زیادی از آنها جمع شود.

وی گفت: چندین بار پیرامون بیمه هنرمندان در دولت صحبت کردم، با رئیس‌جمهوری هم مکاتبه کردم که دستوراتی خطاب به مسئولان مربوطه صادر شده است.کارهای جزئی انجام شده، در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم بیمه هنرمندان را به نقطه مطلوبی برسانیم.

ضرورت تسریع کمیسیون‌های دولت در تصویب لایحه وزارت میراث‌فرهنگی

اصرار ما این است که روند تصویب نهایی لایحه وزارت میراث‌فرهنگی در کمیسیون‌ها تسریع شود، بخش‌هایی از این لایحه که شفاف و روشن واقعا نیاز به اتلاف وقت ندارد

ضرغامی درباره لایحه وظایف و اختیارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این لایحه در وزارتخاته تکمیل، نهایی و تصویب شد، چند ماه پیش به دولت تقدیم شد و اکنون هم در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است.

وزیر میراث‌فرهنگی اظهار داشت: اصرار ما این است که روند تصویب نهایی لایحه وزارت میراث‌فرهنگی در کمیسیون‌ها تسریع شود، بخش‌هایی از این لایحه که شفاف و روشن واقعا نیاز به اتلاف وقت ندارد؛ فقط لازم است برای بخش‌های اختلافی جلسه مشترک بگذارند تا زودتر این لایحه به صحن دولت آمده و تصویب و به سرعت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

وی درباره زمان ارائه لایحه وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی به مجلس شورای اسلامی گفت: زمان ارسال لایحه به روند تصویب در دولت بستگی دارد که این هم به همت و سرعت همکاران در کمیسیون‌های دولت مربوط می‌شود.

کد خبر: 118706

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0