21 خرداد 1401 - 12:00 ق.ظ

صحبت های عجیب بیل گیتس درباره خوش شانسی جهان در مقابل کرونا!

بیل گیتس با بیان این نکته که جهان در کشنده نبودن بیش از حد کرونا خوش شانس بوده، گفت که همه گیری های دیگری نیز در راه هستند.

به نقل از آی ای، بیل گیتس، مردی که درباره همه‌گیری کرونا هشدار داده بود و حتی کتابی در مورد چگونگی جلوگیری از بیماری بعدی نوشته، فکر می‌کند که جهان درباره این همه گیری خوش شانس بوده است. او این موضوع را در حین سخنرانی در «تایم ۱۰۰ سامیت»، یک برنامه زنده با حضور تأثیرگذارترین افراد جهان که در حال حاضر در نیویورک برگزار می شود، گفت.

بر اساس آمار رسمی، ویروس کووید-۱۹ بیش از ۵۴۰ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرد و بیش از شش میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشاند. با این حال، گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) که ماه گذشته منتشر شد، تخمین می‌زند که این بیماری عامل مرگ ۱۵ میلیون نفر بوده که تقریباً سه برابر آمار رسمی است. حتی با این اعداد، گیتس معتقد است که جهان خوش شانس بود که میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس فقط ۰.۲ درصد بود.

گیتس گفته نگران است که در همه گیری بعدی، ویروسی به خطرناکی COVID-۱۹ اما کشنده تر دیده شود. او هشدار داده حتی اگر میزان مرگ و میر این ویروس پنج درصد باشد، می‌توانیم شاهد «پایان جهان» باشیم.

او همچنین گفت که احتمال وقوع بیماری همه گیر بعدی نسبتاً زیاد است و بیشتر افرادی که از کووید-۱۹ زنده ماندند، احتمالاً در طول زندگی خود همه گیری دیگری را مشاهده می کنند. به گفته بنیانگذار مایکروسافت احتمال ابتلا به یک بیماری همه گیر دیگر در دو دهه آینده به ۵۰ درصد می رسد.

کد خبر: 116575

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0