31 شهریور 1399 - 1:26 ب.ظ

شیوع بیماری خطرناک‌تر از کرونا در منطقه صحت دارد؟

دکتر حسن روحانی در حالی از گزارش ابتلای مجدد به کووید-۱۹ در استان‌های ایران و همچنین خیز یک بیماری جدید و خطرناک‌تر از کرونا در کشورهای همسایه خبر داد که معاون وزیر بهداشت می‌گوید:این را من هم شنیده‌ام و بیشتر شایعه است و قطعی نشده، ممکن است همین ویروس کووید با یک علامت شدیدتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از همشهری، دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا دو مساله مهم و نگران‌کننده را در ارتباط با پاندمی کرونا مطرح کرد.

نخستین مورد شیوع یک بیماری جدید در کشورهای همسایه بود که به گفته رئیس‌جمهور خطرناک‌تر از کروناست: «اخیرا در بعضی کشورهای همسایه بیماری‌هایی مثل شبه‌ ذات‌الریه که از کرونا هم خطرناک‌تر است، شروع شده و ما وارد فصلی می‌شویم که همه باید مراقبت‌ها را بالا ببریم.»

مورد دوم که وی به آن اشاره کرد، ابتلای دوباره به کرونا در ایران بود و به همین دلیل کارایی واکسنی را هم که قرار است در آینده برای این بیماری عرضه شود، زیر سوال برد.

رئیس دولت در این زمینه گفت: امروز در آماری که در جلسه دولت ارائه شد، ما دیدیم در برخی از استان‌ها افرادی امروز بستری هستند که چند ماه پیش همانجا بستری بوده‌اند و دومرتبه بستری شده‌اند. یعنی فردی به کووید-۱۹ مبتلا شده و به بیمارستان رفته و بستری شده و معالجه و ترخیص شده و بعد از گذشت چند ماه، دومرتبه مبتلا شده است. این داستان خود واکسن را هم زیر علامت سوال قرار می‌دهد که اگر واکسن هم آمد، چقدر تاثیر دارد.

وی افزود: فردی که به این بیماری مبتلا شده و ۲، ۳ ماه بیشتر وی را حفاظت نکرده و دومرتبه گرفتار این بیماری شده، واکسن چه‌ کار می‌تواند انجام بدهد؟!

کد 300

کد خبر: 40935

منبع: همشهری

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0