3 مهر 1400 - 8:04 ب.ظ

در نخستین روز سال تحصیلی جدید و همزمان با آغاز آموزش مجازی صورت گرفت؛

شوک قطعی اینترنت به 900هزار دانش آموز اصفهانی

آغاز دومین سال تحصیلی مجازی دوران کرونا در حالی از روز گذشته 900 هزار دانش آموز اصفهان را وارد کلاس های مجازی در شبکه شاد کرد که در هفته های اخیر اینترنت ثابت در اصفهان با اختلال شدید و افت سرعت رو به رو بوده است و شرکت مخابرات استان اصفهان از پاسخ گویی درباره سرعت پایین اینترنت خودداری می کند.

گروه اجتماعی عصر اصفهان، با گذشت 18 ماه از شروع همه گیری، جامعه هنوز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند؛ عباس رضایی، استاندار اصفهان در مراسم نواختن نمادین زنگ مهر، با بیان این مطلب گفت: امروز همه شهرهای استان وضعیت نارنجی دارند، اما وضعیت شهر اصفهان نگران کننده است چون برخی هنوز واکسن نزده اند.

استاندار اصفهان آغاز همه گیری کرونا را باعث تعطیلی آموزش حضوری در مدارس دانست و افزود: این روزها معلمان و دانش آموزان دلتنگ همدیگر و مدرسه هستند، اما پیک بعدی کرونا و شیوع لامبدا در پیش است و واکسیناسیون کمک می کند تا از ابتلا و مرگ و میر افراد در موج بعدی جلوگیری کنیم.

آغاز آموزش مجازی برای 900 هزار دانش آموز

محمد اعتدادی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در آیین بازگشایی مدارس، گفت: از امروز آموزش مجازی در بیش از ۳۷ هزار کلاس درس و برای نزدیک ۹۰۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان آغاز شد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تنها کلاس های زیر ۱۵ نفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند به صورت حضوری برگزار شوند.

وی جمعیت تنها ۶ درصد از کلاس های درس استان را کمتر از ۱۵ دانش آموز دانست و افزود: کلاس های درس در مناطق عشایری و روستایی استان به صورت حضوری برگزار می‌شود، امیدواریم کم کم زیرساخت ها فراهم و شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.

اما یکی از مشکلات اصلی آموزش مجازی، فراهم نبودن زیر ساخت هایی مانند سرعت بالای اینترنت است که به ویژه مشترکان اینترنت ثابت در ماه های اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت یک هشتم اینترنت موبایل است

گزارش آماری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش آماری از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات منتظر کرده است نیز حکایت از آن دارد که کاربران ایرانی برای اتصال تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت دارند و ضریب نفوذ اینترنت ثابت یک هشتم اینترنت موبایل است.

وضعیت توسعه ارتباطات با پهنای باند ثابت و سیار نیز از ضریب نفوذ ۱۲. ivermectin squirrel dosage ۲۴ درصدی اینترنت ثابت و ضریب نفوذ ۹۶.۹۰ درصد اینترنت تلفن همراه تا پایان ۳ ماهه اول امسال حکایت دارد. ivermectina dutriec

این آمار نشان می دهد که تنها ۱۰ میلیون و ۳۹۷ هزار اشتراک در کشور مربوط به اینترنت ثابت است و بیش از ۸۲ میلیون کاربر ترجیح می دهند برای اتصال، از اینترنت موبایل استفاده کنند که کارشناسان و بسیاری از کاربران معتقدند که کیفیت پایین خدمات اینترنت ثابت در کشور سبب شده تا کاربران ترجیح دهند که برای اتصال، اینترنت همراه را انتخاب کنند.

کلاس مجازی با دردسر قطعی اینترنت

بیش از 6 میلیون و 730 هزار نفر در اصفهان مشترک اینترنت هستند، جعفر مطلب زاده؛ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان ایت مطلب گفت: از این تعداد 813 هزار و 244 نفر مشترک اینترنت ثابت و پنج میلیون و 187 هزار و 486 نفر مشترک اینترنت سیار هستند.

وی همچنین ظرفیت نفوذ اینترنت با پهنای باند در استان اصفهان را 112/31 درصد برشمرد و ادامه داد: این عدد شامل 22/15 درصد اینترنت ثابت و 97/09 درصد سیار می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان که انواع شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی را در دسترس شهرنشینان دانست و گفت: 78 مدرسه در نقاط کور  در سطح استان داشتیم که هیچ گونه سیگنالی نداشتند تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند بنابراین پی گیر رساندن یک سیگنال اینترنتی به این مدارس هستیم؛ 935 روستای بالای 20 خانوار داریم که جز 123 همه دارای اینترنت هستند.

نارضایتی از افت کیفیت و سرعتِ پایین اینترنت

کاهش سرعت و گاه قطعی های طولانی اینترنت که در هفته های گذشته نیز با گلایه های مشترکان اینترنت ثابت همراه شده بود، اکنون و با شروع سال تحصیلی جدید، اولیاء ، خانه و مدرسه را نیز نگران اختلال در روند برگزاری کلاس و دلسرد شدن دانش آموزان کرده است.

مادر آرتین 9 ساله با انتقاد از سرعت بسیار پایین اینترنت و قطعی های مداوم شبکه شاد، می گوید: کاهش سرعت اینترنت از همان ساعت نخست حضور و غیاب بچه ها و بارگذاری فایل های صوتی در کلاس آغاز می شود و در زمان پخش زنده معلمان به اوج می رسد، با این که فکر می کردیم امسال وضعیت بهتر خواهد شد اما از همین روزهای آغاز مدرسه مشخص شد که آموزش مجازی بدون اینترنت، به جایی نمی رسد.

آقای ملکوتی خواه نیز خواستار افزایش سرعت اینترنت برای شروع یک سال تحصیلی مجازی دیگر شد و ادامه داد: اگر معلم نتواند با دانش آموز ارتباط صوتی یا تصویری برقرار کند، چگونه می توان امیدوار بود که بچه ها در آموزش مجازی، دروس را به خوبی یاد گرفته اند؟

مخابرات اصفهان، پاسخگو نیست

کندی و قطعی اینترنت تلفن همراه و ثابت که به تازگی افزایش قابل توجهی داشته، اکنون به یکی از نگرانی‌های کاربران تبدیل شده است. یکی از کاربران در توییتر در اعتراض به این موضوع نوشت: « وضع اینترنت ثابت هر روز بدتر از دیروز! حتی سایت داخلی هم باهاش بالا نمیاد. ivermectin and fenbendazole »

کاربران زیاد دیگری نیز در شبکه‌های اجتماعی نارضایتی خود را نسبت به این موضوع نشان داده‌اند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

از آنجا که طرح صیانت و ایجاد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات قرار است به دست اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی اجرایی شود، این گمانه زنی در بعضی رسانه ها مطرح شده که شرکت های توزیع کننده اینترنت در حال اجرای مقدمات طرح صیانت هستند، آن هم در شرایطی که موج ششم کرونا و سویه خطرناک تر لامبدا در پیش است و بسیاری از مشاغل همچنان ناگزیر به دورکاری و استفاده از اینترنت برای ادامه فعالیت خود هستند.

خبرنگار عصر اصفهان در هفته های اخیر بارها با صباحی، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان برای پی گیری گلایه های مشترکان اینترنت ثابت از افت سرعت، تماس گرفت، اما مسوولان این شرکت از پاسخگویی شانه خالی کردند و گفته می شود مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان نیز برای شرکت در مراسم اربعین به کشور عراق سفر کرده است.

202/

خبرنگار: ناهیدشفیعی

 

کد خبر: 41623

نویسنده: ناهید شفیعی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0