13 شهریور 1400 - 12:30 ق.ظ

شهر برای استقبال از سال تحصیلی جدید آماده می شود

علی رغم شیوع کرونا، شهرداری اصفهان امسال نیز همانند سال‌های گذشته شهر را برای ایام آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌کند و شیوع این ویروس تأثیری در ارائه خدمات به شهروندان نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اقدامات شهرداری اصفهان در این ارتباط گفت: با توجه به شرح وظایف شهرداری اصفهان در خصوص آماده سازی شهر در آغاز سال تحصیلی جدید به منظور افزایش ایمنی تردد دانش آموزان زیبایی شهر و همچنین با توجه به اعلام مسئولان مبنی بر احتمال بازگشایی مدارس؛ شهرداری اصفهان همچون گذشته اقدام به آماده سازی شهر برای استقبال از مهر و سال تحصیلی جدید خواهد کرد.

وی گفت: شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل تهیه شده و ابلاغ به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به استقبال دانش آموزان و فصل پاییز خواهد رفت.

امیری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری هر ساله با آغاز مهر ماه و ایام بازگشایی مدارس اقدامات قابل توجهی را با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان انجام داده و در این راستا با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط خدمات ویژه‌ای را برای استقبال از سال تحصیلی جدید ارائه می‌دهد.

وی گفت: با توجه به گستردگی شهر و تقسیم کار در حوزه های مختلف به ویژه در اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری که مرتبط با مناطق 15 گانه می باشند و همچنین سازمانهای وابسته از جمله سازمان پارکها و فضای سبز، سازمان مدیریت پسماند و … همراهی و همکاری همه جانبه و خوبی صورت پذیرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آماده سازی شهر به حوزه های مختلف شهرداری گفت: در تاریخ ده شهریور ماه این دستورالعمل به تمامی مجموعه ها ابلاغ گردید و در حال حاضر اقدامات عملی در این حوزه آغاز شده است.

امیری با بیان اینکه پاکسازی اطراف مدارس در اولویت قرار گرفت اظهار داشت: محور های ورودی مدارس، زیباسازی این محورها، جمع آوری ضایعات، سد معبرها، ساخت و سازهای اطراف مدارس و مسیر تردد دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم جهت پاکسازی آنها آغاز شده است.

وی رنگ‌آمیزی تابلوهای معابر و کوچه ها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: رنگ آمیزی علائم و اسامی معابر و کوچه ها اجرایی و تا پایان شهریور ماه پایان خواهد پذیرفت.

وی افزود: پاکسازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر و هماهنگی در خصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌رو‌های شهر خصوصاً معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور سهولت در رفت‌و‌آمد دانش‌آموزان می‌باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه زیباسازی و ترمیم فضای سبز در ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: خشکه بری از درختان و همچنین هرس و فرم‌دهی پرچین‌های مورت به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز آغاز گردیده است.

معاون شهردار اصفهان در خصوص لایروبی جوی ها و سپتینگ ها اظهار کرد: با توجه به فصل پاییز و احتمال شروع بارندگی ها، تمامی مناطق می بایست با دقت بسیار نسبت به لایروبی جوی های آب و سپتینگ ها اقدام نمایند و بسیاری از مکان هایی که در سال گذشته مشکل دفع آب های سطحی داشته اند تا کنون رفع عیب گشته و تعداد باقی مانده نیز تا پایان شهریور عملی می گردد.

امیری، سد معبر صنوف، جمع آوری خودروهای فرسوده و اسقاطی، جمع آوری ضایعات، امحا دیوار نویسی، جمع آوری متکدیان و دست فروشان، جمع آوری سایبان های نا ایمن و غیر مجاز، ترمیم ترانشه های حفاری، ساماندهی و تسریع در اجرای کارگاه های عمرانی و ساختمانی را بخشی از اقدامات صورت گرفت در این زمینه نام برد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به اجرایی شدن ماده 110 و اجرای بند 14 قانون شهرداری ها اشاره کرد و گفت: تعین تکلیف ساختمانهای رها شده و پاکسازی زمینهای بایر و همچنین رفع خطر دیوار و بنای مخروبه و همچنین رفع خطر گودبرداریها و خطر ریزش و سقوط صورت پذیرفته است و این روند با تشکیل تیم ارزیابی و نظارت توسط اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زیباسازی مدارس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس جهت استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس، در حد امکان انجام خواهد شد.

حسین امیری افزود: نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت و جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها در دستور کار قرار قرار گرفت و همچنین پسماند‌ها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه، معابر پیاده و باغچه‌های طولی معابر پاکسازی و جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: کلیه ایستگاه‌های ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم التحریر تجهیز خواهند شد که در صورت نیاز طبق ضوابط مشخص شده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

امیری تاکید کرد: سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان می بایست تا ابتدای مهر ماه در تمامی مناطق 15 گانه شهرداری توسط ایستگاه های مستقر در این مناطق نسبت به بازدید، بررسی و چکاپ کامل تمامی مدارس از نظر ایمنی اقدام نمایند و موارد مورد مشاهد طی نامه ایی به اداره کل آموزش و پرورش و مجموعه های نظارتی اعلام خواهد شد.
معاون خدمات شهر شهرداری اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات لازم به منظور آماده‌سازی شهر به منظور بازگشایی مدارس در حال انجام است و از شهروندان خواهشمندیم در راستای همراهی و پشتیبانی از مدیریت شهری در صورت مشاهد مشکلات از طریق سامانه ارتباطات مردمی 137 نسبت به اطلاع رسانی اقدام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری و اقدامات لازم صورت پذیرد.

کد خبر: 33979

منبع: روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0