25 آبان 1399 - 10:08 ق.ظ

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهردار اصفهان مشاور امور ایثارگران را منصوب کند

 رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه باید رسالت و ماموریت همه مسئولان مرور شود و به عهد خود با شهدا برگردند، گفت: شهردار اصفهان باید هر چه سریع تر مشاور امور ایثارگران را منصوب کند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از مهر، علیرضا نصر اصفهانی صبح یکشنبه در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن گرامی‌داشت ۲۵ آبان روزی که ۳۷۰ شهید دفاع مقدس بر دستان مردم شهید پرور اصفهان تشییع و شد و همزمان اعزام به جبهه را نیز داشتند، اظهار داشت: این روز برای همه مردم ایران و به ویژه اصفهان روزی فراموش نشدنی است و باید همواره ۲۵ آبان را گرامی بداریم.

نباید نگران شهدا باشیم

وی با بیان اینکه شهدا طبق آموزه‌های دینی به رستگاری رسیدند و بهشت برین را نثار خود کردند، ادامه داد: ما نباید نگران شهدا باشیم، بنا بر سخنی از آیت‌الله دکتر بهشتی ما شهدا را از دست نداده‌ایم بلکه به دست آورده‌ایم، ما باید تکلیف خود را روشن کنیم و بر حال خود گریه کنیم، باید بر تمام قصورها افسوس بخوریم، زمانی را به یادآوریم که در هنگام تشییع پیکر پاک شهدا چه قول‌هایی را به آنها دادیم و تا چه حد به عهد خود وفادار بوده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ما در برابر شهدا چیزی جز شرمندگی نداریم، گفت: ما به شهدا قول دادیم حافظ خون آنها و بیت‌المال باشیم و با همدلی معنویات و اهداف آنها را دنبال کنیم.

قرار ما با شهدا دعوا بر سر قدرت نبود

وی با تاکید بر اینکه قرار ما با شهدا دعوای بر سر قدرت و بی توجهی به ارزش‌ها و فراموشی اخلاق نبوی نبود، ابراز داشت: قرار ما این نبود که برای به دست آوردم مال از هم سبقت بگیریم، قرارمان مسابقات اشرافی‌گری نبود، قرار نبود به فقر و آسیب‌های اجتماعی دامن بزنیم، قرارمان این بود که عکس شهدا را در دست بگیریم و مشی آنها را پیگیری کنیم نه اینکه عکس آنها را به دست بگیریم و برخلاف مرام آنها عمل کنیم.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه امروز باید رسالت و مأموریت همه مسئولان مرور شود، اضافه کرد: باید به عهد با شهدا برگردیم و ببینیم در کجای کار ایستاده‌ایم و با تلاش و کوشش در کنار این مردم نجیب که از دین و ناموس این مملکت دفاع کردند، باشیم.

وی گفت: شهید باکری رزمندگان اسلام را پس از جنگ به سه دسته تقسیم کرده بود، آنهایی که از کرده خود نادم هستند، آنهایی که ندامتی ندارند اما در پای گذاشتن به عرصه اقتصادی درگیر دنیا می‌شوند و گروه سوم آنهایی که سر عهد خود ایستاده اند و خون دل می‌خورند.

شهردار مشاور امور ایثارگران را منصوب کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد به عدم انتصاب مشاور امور ایثارگران شهردار اصفهان گفت: این موضوع را نیز قبلاً هم تذکر داده‌ام و بار دیگر بر روی آن تاکید می‌کنم و سریع‌تر باید این امر محقق شود.

وی با اشاره به تبلیغات مناسب محیطی برای بزرگداشت ۲۵ آبان ماه نیز گفت: در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است، البته از ۲۵ آبان تا یکم آذر که روز اصفهان است هفته ایثار نام گرفته است و در این زمینه اقدامات فرهنگی انجام خواهد شد.

نصر اصفهانی در ادامه به لزوم همکاری اصناف برای اعمال محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شدت شیوع کرونا از همه اصناف می‌خواهیم که در این زمینه همکاری کند و این زمانبندی را رعایت کنند تا بتوانیم فضایی که این ویروس ایجاد کرده را مدیریت کنیم.

فوت روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر بر اثر کرونا در اصفهان

وی با بیان اینکه گزارش‌های مسئولان باغ رضوان حاکی از فوت روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ نفر در اصفهان بر اثر کرونا، حکایت دارد، اضافه کرد: در این شرایط از شهروندان درخواست داریم از ورود جمعیت زیاد به آرامستان خودداری کنند تا بتوان فضای این مرکز را نیز به خوبی کنترل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به اقدامات شهرداری اصفهان برای حرکت در مسیر شفاف‌سازی اشاره کرد و افزود: سامانه شفافیت اطلاعات مناسبی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد از این رو شهروندان می‌توانند ساختار شهرداری و شرح وظایف آن را از سامانه شفافیت دریافت کنند.

کد خبر: 38902

منبع: مهر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0