12 آذر 1400 - 11:39 ق.ظ

در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه بندی؛

ششمین تجمع فرهنگیان در اصفهان برگزار شد

روز 5 شنبه 11 آذر ماه ششمین اجتماع بزرگ فرهنگیان ، همزمان در سراسر کشور، ساعت ده صبح روبروی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش عصر اصفهان، در بیانیه این تجمع آمده است که؛
همکاران فرهیخته فرهنگی و معلمان شریف و زحمتکش سراسر کشور
با سلام و احترام؛
به اطلاع می رساند انجمن اسلامی معلمان ایران و سازمان معلمان ایران با همراهی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، بنابر وظایف ذاتی خود در حمایت و دفاع از حقوق صنفی معلمان و بازنشستگان سراسر کشور، تقاضای “تجمع بزرگ” فرهنگیان را برای تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۰ در وزارت کشور ثبت کردند.
پس از پیگیری‌های مکرر متاسفانه پاسخ روشنی داده نشد.
این در حالی‌ست که ما وفق اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی اجتماعات صنفی و مدنی،احزاب و جمعیت های سیاسی به شرط عدم حمل سلاح و عدم اخلال در مبانی اسلام، بعنوان یک سند بالادستی، مجاز به برگزاری این تجمع اعتراضی بوده‌ایم، اما بر مبنای مشی رواداری، تعامل و مذاکرات حزبی، موضوع را بر اساس بند ۶ ماده ۱۱ قانون احزاب مصوب ۱۳۹۵، بعنوان یک سند پایین دستی، از وزارت کشور تا رده های پایینتر دنبال کرده و برای حل و فصل مسائل صنفی معلمان درخواست مجوز و تامین امنیت تجمعات را ارائه کردیم ، انتظار می‌رفت از جانب مسئولین وزارت کشور در ارتباط با این تقاضا تشریک مساعی بیشتری صورت گیرد.
ضمن اظهار تاسف از عدم توجه و پاسخگویی روشن به این درخواست مسئولانه و دلسوزانه، امیدواریم در آینده چنین فرصت های مغتنمی برای تقویت جمهوریت نظام به سادگی از دست نرود.
در پایان مجددا و متحدا اعلام می‌داریم برای تحقق خواست فرهنگیان و معلمان، «اعم از بازنشسته و شاغل» بر محورهای ذیل تاکید داریم:
۱-اجرای رتبه بندی معلمان طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه به میزان حداقل ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه به صورت همترازی پایه به پایه.
۲-اجرای همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلین.
۳-اجرای سازمان نظام معلمی همانند سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام پزشکی و نظایر آن.
۴-خصوصی ماندن صندوق ذخیره فرهنگیان و دادن اوراق سهام به اعضا.
۱۰ آذر ۱۴۰۰
انجمن اسلامی معلمان ایران
سازمان معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

 

202/

کد خبر: 46488

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0