27 شهریور 1400 - 5:00 ب.ظ

شرکت سازنده واکسن کرونا به حیطه شخصی سازی درمان سرطان ورود می‌کند

دو شرکت بزرگ AstraZeneca و Thermo Fisher Scientific در راستای درمان هدفمند سرطان همکاری مشترکی را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان،در هفته گذشته دو شرکت AstraZeneca و Thermo Fisher Scientific اعلام کردند که همکاری مشترکی را برای تولید کیت‌های تشخیصی بر پایه توالی یابی نسل جدید ژنوم آغاز کرده اند. این کیت‌ها در واقع استفاده از دارو‌های هدفمند شرکت آسترازنکا را تسهیل می‌کند و موجب می‌شود که هر بیمار با توجه به شاخصه‌های ژنتیکی خود، دارو مناسب را دریافت کند.

شرکت Thermo Fisher در حال حاضر تنها تست مورد تائید بیمه گذاران دولتی و خصوصی را در بیش از ۱۵ کشور مانند آمریکا، چند کشور اروپایی، ژاپن و خاورمیانه عرضه می‌کند که بر پایه توالی یابی نسل جدید ژنوم می‌باشد. در هفته‌های اخیر نیز، سازمان غذا و دارو آمریکا، چندین تست تشخیصی از این شرکت را به همراه دارو‌های مختلف مورد تائید قرار داده است و استفاده از این دارو‌ها را به پاسخ این تست‌ها منوط کرده است.

در حال حاضر، شرکت‌های داروسازی، به ساخت هر چه بیشتر دارو‌های هدفمند روی آورده اند، دارویی‌هایی که به طور اختصاصی برای یک جهش ژنی در سلول‌های سرطانی طراحی شده اند. طراحی هدفمند دارو، موجب می‌شود که موثر‌ترین دارو با توجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های ژنتیکی افراد برای هر بیمار تجویز شود. از این رو، نیاز به تست‌های تشخیصی که بتواند که این شاخصه‌ها را به هر روش شناسایی کند، به نیاز روز شرکت‌های داروسازی و مجموعه‌های درمانی تبدیل شده است. این نیاز، برای شرکتی مانند آسترازنکا که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از دارو‌هایی که در فاز‌های مختلف تحقیقاتی دارد، در دسته دارو‌های هدفمند محسوب می‌شوند، نیاز اساسی محسوب می‌شود، از اینرو همکاری گفته شده می‌تواند روند تصویب و پیشبرد تحقیقات دارویی را بیش از پیش تسریع کند.

 

کد خبر: 40090

منبع: ماهنامه از سین سرطان تا سین سلامتی

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0