21 مرداد 1400 - 11:34 ق.ظ

عضو هیات مدیره شرکت حمل و نقل ریلی سپاهان:

شرکت بهتاش سپاهان، توانمند در اشتغالزایی و ورود به بورس

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بهتاش سپاهان در نشستی با خبرنگاران، با گرامیداشت روز خبرنگار، رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه در تحقق آگاهی بخشی به جامعه که معمولا خوشایند افراد خطاکار نیست را، ارزشمند نامید و گفت: نقش آثار، قلم و اخبار ثبت شده در طول تاریخ بعنوان شاهد و مستنداتی گویای عملکردها و جریان های مختلف اقتصادی اجتماعی است.

خیراله سلیمیان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و بین المللی بهتاش سپاهان در جمع اصحاب رسانه با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرموده اند، “خبرنگاران لحظات نابودشدنی و زوال یافتنی را ثبت و عملی می سازند”، رسالت و قلم خبرنگاران را باتوجه به آیات الهی و قسم به قلم، شبیه به رسالت پیامبران در تحقق حقانیت همراه با مشکلات و سختی های فراوان و بعنوان مستندات تاریخی توصیف نمود.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان در تشریح فعالیت های شرکت گفت: بهتاش سپاهان، بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی است که سالانه بخش اعظمی از مواد اولیه کارخانه های فولادی کشور ، ونیز کالاهای اساسی و در زمینه صادرات محصولات صادراتی کارخانه های فولادی، سیمانی، پتروشیمی و… را در داخل و خارج ازجمله آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه حمل و نقل می کند. وی افزود: این شرکت با اتکا به نیروی متخصص و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان توانسته انواع واگن های مخصوص نهاده ها، واگن های لبه کوتاه و لبه بلند را برای محموله های مختف راه اندازی نماید.

سلیمیان با بیان اینکه بهتاش سپاهان بعنوان یک شرکت خصوصی از لحاظ تعداد انواع واگن، جزو شرکتهای برتر در بین شرکت های ریلی در کشور بوده و از فرصت های اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر خبر داد و افزود: این شرکت در برهه جنگ اقتصادی توانسته مبالغ قابل توجهی برای سهامداران ایجاد ارزش و درآمد نماید. وی افزود: پرداخت بموقع حقوق و دستمزد، پیگیری و تحقق صددرصدی مسئولیت های اجتماعی بویژه در برهه کرونا بصورت کمک به بیمارستان ها و بیماران نیازمند و اهدای بسته های معیشتی قابل توجه به نیازمندان در زمره اقدامات شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان که از ابتدای سال 97 ،مسئولیت این شرکت را پذیرفته است، به سخن مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره جنگ اقتصادی اشاره کرد که افسران ارشد جنگ اقتصادی را متفاوت از افسران جنگ نظامی نامیدند. زیرا در جنگ اقتصادی نمی توان هویت طرف مقابل را تشخیص داد و باید دقت بالایی داشته باشیم. وی با صحبت از تلاش شبانه روزی خود و همکاران، از چشم طمع دلالان به اموال فرزندان یتیم شهدا و خانواده های ایثارگران که این مجموعه برای آنها سفره داری می کند ، ابراز گلایه کرد و گفت: از مسئولان انتظار داریم که در مقابله با عوامل نفوذی و تشدید کننده مشکلات ، برای همکاری و تسهیل بخشی در امور مردم تلاش کنند.

وی گفت: تورم فزاینده و فشار اقتصادی به خانواده ها بدلیل غفلت از فرصت ها توسط مسئولینی است که مانع از مدیریت به روز قیمت ها می شود. همچنین، راندمان و بهره وری باید توسط مدیر ارتقا یابد اما گاهی در شرکت های خصوصی اتفاقاتی می افتد، موانعی ایجاد می شود که فرصت های طلایی را از دست می دهیم. عضوهیات مدیره شرکت بهتاش سپاهان با تاکید بر اعتماد به جوانان، یکی از افتخارات این شرکت را بهره مندی از جوانان نخبه و متخصص از دانشگاه های صنعتی و مراکز علمی نامید و افزود: این شرکت از سال 92 با تلاش فراوان نیروهای متخصص می توانسته در بورس وارد شود ولی متاسفانه درگیر دلالان و مدیرانی با جنگ نرم اقتصادی می شود که در سالهای 92تا96مانع از ورود بهتاش سپاهان در بورس شدند.

سلیمیان با بیان آنکه بلحاظ ظرفیت بالای شرکت از سال 97 اراده کردیم تا روی تابلو بورس برویم، از شکایات وقیحانه و غیراخلاقی علیه مدیران به بهانه های سنگ اندازی در فعالیت های شرکت ابراز تاسف کرد و گفت: در حالیکه به 12هزار سهامدار سود می دهیم، دلالانی که سالها پیش دراین شرکت بوده اند و سودهای نامتعارفی به جیب زده اند با استفاده از عوامل نفوذی خود در برخی از دوایر دولتی ، هنوز به تخلفات خود ادامه می دهند و برای واردنشدن شرکت بهتاش سپاهان در بورس مانع ایجاد می کنند. وی در بیان تخلفات دلالان از اجاره دادن واگن های شرکت برای منافع شخصی و هم کیشان خود با مبلغ ناچیز با موارد فراوان دیگری خبر داد و اظهار کرد بدلیل مشکلات ناشی از مسدود کردن فعالیت واگن ها زیرا، منافع غیرقانونی دلالانی که حتی خارج از ایران هستند و سهامدار هم نیستند، به خطر افتاده است.

سلیمیان با اشاره به اقدامات موثر در 3سال گذشته و مغایر با منافع مافیای نفوذی، از امکان تولید بخشی از قطعات واگن در داخل کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که مافیای نفوذی تلاش می کند تا این قطعات را از خارج وارد وی دو رویکرد اصلی شرکت را ارتباط با قاطبه سهامداران و نخبگان عنوان کرد و درتوضیح اقدامات شرکت در دوران کرونا، از تبدیل کرونا به فرصت سخن گفت: با طراحی نرم افزارهایی از طریق فضای مجازی موارد را پیگیری می کنیم. همچنین با مرکز تحقیقات راه آهن و دیگر مراکز دانشگاهی در برنامه “ایده شو” شرکت کردیم.

وی با اذعان به واریز سود سهام برای هزاران نفر سهامدار در سال 99 و تلاش برای احقاق حقوق غارت شده 12000 سهامدار ایثارگر از واریز روزانه بیش از یک میلیارد تومان به حساب راه آهن جمهوری اسلامی ایران بمنظور حق دسترسی خبر داد .

خیراله سلیمیان در ادامه به پرداخت سالانه چند صد میلیون تومان به اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و افزود: انتظار داریم، اتاق بازرگانی در راستای ورود به بورس سهام این شرکت با ما همکاری کند، وی از پرداخت بموقع مالیات و ایجاد فرصت های اشتغالزایی در شرایط جنگ اقتصادی خبر داد و افزود: شرکت بهتاش سپاهان نه تنها کوچک نشده، بلکه خود را سر پا نگه داشته و توانسته است با بهره گیری از دانش روز و پرسنل متعهد،جوان شایسته و دانشی در سال 1400 بارانداز ترکیبی خود را در شرق اصفهان راه اندازی کند و به دیگر اهداف توسعه ای خود نزدیک شود. همچنین، در زمان اعتصاب کامیون داران، شرکت بهتاش سپاهان به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در حمل بار، مسئولیت حمل بار از طریق سیستم ریلی را عهده دار شد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ریلی بهتاش سپاهان در بیان چشم انداز شرکت، از امکان دستیابی به بالاترین  نرخ بهره وری ناوگان ریلی در کشور با هدف گسترش بازارهای جدید بین المللی، افزایش درآمدهای ارزی و صیانت از سرمایه گذاری بیش از 12هزار سهامدار شرکت که حاکی از توان بالقوه برای ورود به بورس است، خبر داد.

در ادامه رضوانی ، عضو هیات مدیره و از نیروهای متخصص و دانش بنیان در شرکت بهتاش سپاهان با اشاره به وجود چند  شرکت ریلی در ایران، گفت: حدود 24 شرکت مجوز صدور بارنامه دارند و شرکت بهتاش سپاهان بعنوان یکی از فعال ترین آنها شرکت را دچار حواشی نموده اند و نتوانسته مسیرهای اتصال خود به کریدورهای مهم و از طرفی به آذربایجان را تحقق بخشد. زیرا درگیر با باندهای مافیایی شده و تا زمانی که نقش دروازه انتقال در سیاست ها را داشته باشیم، به جایگاه واقعی خود نمی رسیم. وی با اشاره به آمادگی شرکت بهتاش سپاهان برای قرارگرفتن بر تابلوی بورس، ورود به بورس را کلید برون رفت از مشکلات و رهایی از اعمال نفوذ دلالان بیان کرد.

رضوانی با اذعان به اینکه میتوان به شرق اصفهان نگاهی ویژه داشت و از بحرانی شدن منطقه مذکور بابرنامه ریزی دقیق بعنوان یک پتانسیل ویژه اقتصادی استفاده برد ، یادآور شد: زمانی که امکان تولید انواع قطعات مورد نیاز صنعت ریل داخل وجود دارد، مستلزم احداث کارخانه و فرصت اشتغال در شرق اصفهان است. وی نجات شرکت ریلی بهتاش سپاهان را کمک بزرگی به شرق اصفهان بویژه در اشتغالزایی دانست و افزود: هدف ما این است که با استفاده از واگنهایی که برای اولین  بار بهتاش سپاهان وارد کشور کرده است، به تقویت بارهای ترانزیت بین المللی بویژه در شرایط فعلی که ترکیه سعی در محدود نمودن مسیر ریلی ما دارد، کمک کنیم.

کد خبر: 28654

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0