6 مهر 1400 - 9:52 ق.ظ

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان

سهمیه ۴۵ هزار دوز واکسن روزانه در اصفهان استفاده نمی‌شود

رضا فدایی؛ مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: استقبال مردم اصفهان از واکسیناسیون کرونا مناسب نیست و ۴۵ هزار واکسن ظرفیت روزانه استفاده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ فدایی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تاکنون در این شهرستان‌ها دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یک نوبت و ۸۵۰ هزار نفر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۳ درصد از مردم بالای ۱۵ سال در اصفهان یک دُز و ۲۱ درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی به ۱۱۰ هزار نفر در هر روز رسیده است، ادامه داد: این در حالی است که در هر روز ۶۵ هزار نفر برای واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون تنها واکسن سینوفارم در مراکز واکسیناسیون کرونا در اصفهان موجود است، اضافه کرد: واکسن کووبرکت و واکسن آسترازنکا تنها برای تزریق دُز دوم در اصفهان موجود است.

فدایی همچنین در خصوص تصاویر منتشر شده در زمینه تزریق واکسن فایزر در مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و هنوز واکسن فایزر وارد اصفهان نشده است.

وی با بیان اینکه شهروندان توجه داشته باشند که امکان واکسیناسیون عمومی همیشگی نیست و تنها در بازه زمانی خاص می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند، ابراز داشت: باید توجه داشت که مراکز تجمیعی توسط دیگر نهادها در اختیار علوم پزشی قرار گرفته و نمی‌توان مدت طولانی از آنها استفاده کرد.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: شهروندان می‌توانند برای واکسیناسیون کرونا در صورت دریافت پیامک به نزدیک‌ترین مرکز تجمیعی به محل زندگی‌شان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان در زمینه شیوع بیماری در سیر نزولی موج پنجم هستیم، اضافه کرد: اما باید توجه داشت که تعداد فوتی‌ها، ابتلاء و بستری‌های این روزهای ناشی از کرونا معادل اوج موج چهارم شیوه این بیماری است و ما همچنان نگران سلامت شهروندان هستیم.

واکسیناسیون سیار در برخی از مناطق اصفهان

فدایی در خصوص واکسیناسیون سیار در استان اصفهان نیز گفت: در برخی از مناطق به دلیل دپوی واکسن در مراکز بهداشت با استفاده از اتوبوس، مینی‌بوس و ون واکسیناسیون سیار را در دستور کار قرار داده‌ایم تا این اقدام برای شهروندان تسهیل شود.

وی تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند اقدام پسندیده‌ای است که به جای تفکر در انتخاب واکسن، از ظرفیت کنونی استفاده کنند.

206

کد خبر: 42435

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0