10 مرداد 1400 - 9:01 ق.ظ

تاکید سرپرست کانون اصفهان؛

سنگر اصلی کانون، مراکز فرهنگی‌هنری است

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان بر لزوم توجه بیشتر به مراکز فرهنگی‌هنری به عنوان سنگر اصلی فعالیت‌های این مجموعه تاکید کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اصفهان، نسرین باباپور درنشست بررسی آسیب‌ها و چالش‌های فعالیت‌های عمومی و تخصصی مراکز کانون با تاکید بر این موضوع گفت: مردم‌گرایی، عدالت‌محوری، حق‌گرایی و مشورت در امور به همراه خودسازی، ترس از خدا و پرهیز از کبر و خودپسندی در تمام مراحل زندگی و مدیریتی باید سرلوحه و الگوی رفتاری در اجرای فعالیت‌ها و فرآیندها باشد.
وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای مدیریت چالش‌ها و تبدیل شرایط موجود به مطلوب مهم عنوان کرد و افزود:
ایجاد انگیزه برای کودکان و نوجوانان و مهارت‌افزایی ضرورتی است  که مربیان باید با تشکیل شورای مشورتی به بازنگری فعالیت‌ها و ترسیم چشم‌انداز بپردازند.
باباپور شناسایی آسیب‌ها، آفت‌ها و چالش‌ها، ایجاد راه‌کارها با نگاه توسعه‌گرا، مدیریت منابع، برنامه‌ریزی مدون و ارزیابی مراکز براساس مدل‌های روز و شاخص‌های علمی را از دیگر موضوع‌های با اهمیت در این زمینه دانست و خواستار مشارکت جمعی با توجه به اصول روان‌شناختی برای نیازسنجی گروه‌های هدف کانون شد.
وی ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و یادآور شد: برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی بهره گرفت.
سرپرست کانون استان اصفهان در پایان سخنان خود با اشاره به توانمندسازی مربیان، کارکنان واعضای کانون برای تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی بر استفاده از ظرفیت‌ها و فعالیت‌های شاخص بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.
در این نشست مربیان کانون نیز به بیان راه‌کارها و نقطه نظرات خود در زمینه بهبود شرایط پرداختند و کمبود منابع و تازه‌های کتاب، نبود زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری بهتر از فضای مجازی و… را از مشکلات این روزهای کانون عنوان کردند.

 

کد خبر: 27962

منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0