13 شهریور 1400 - 5:00 ب.ظ

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

سم پاشی درختان شهر اصفهان به صورت زمینی انجام می شود

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سم پاشی درختان شهر اصفهان به صورت زمینی و با دستگاه های متصل به تراکتور در فصل بهار انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، این روزها شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر سم پاشی درختان شهر از سوی شهرداری با هلیکوپتر دست به دست می شود و این درحالی است که مسئولان مرتبط در این حوزه در شهرداری با تکذیب این شایعه، از شهروندان درخواست کردند، در مورد صحت مطالب منتشر شده در فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند.
فروغ مرتضایی نژاد، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این رابطه با اشاره به سم پاشی و شست و شوی درختان شهر اصفهان در دو مرحله اظهار کرد: این کار که برای دفع آفات است، کاملا به صورت زمینی انجام می شود.
وی ادامه داد: در مرحله نخست سم پاشی، با محاسبه درجه حرارت تجمعی و زمان ظهور و فعالیت آفات از فروردین ماه آغاز می شود و تا نیمه های اردیبهشت ادامه دارد. اونو عكس
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: این اقدام هم به صورت شبانه صورت می گیرد. فريق مانشستر سيتي
وی با اشاره به اینکه سمپاشی درختان نارون علیه آفات برگ‌ خوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوب ‌خوار شاخک بلند و پروانه زنبور مانند و نیز سمپاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکان‌ های آلوده طی سمپاشی عمومی مرحله اول انجام می شود، گفت: سمپاشی قسمت تاج همه درختان نارون، چنار، زبان گنجشک، بید، اقاقیا و انواع گونه‌ های سرو مبتلا به آفت کنه تار عنکبوتی به وسیله یکی از سموم کنه‌کش مورد تایید حفظ نباتات نیز در سم پاشی شبانه مرحله دوم اجرایی می شود.
مرتضایی نژاد بیان کرد: زمان انجام این کار، در خرداد ماه و براساس شرایط جوی و میزان آفات است.

وی با بیان اینکه برای صرفه جویی در میزان سم مصرفی و افزایش کیفیت سموم، از دستگاه متصل به تراکتور استفاده می شود، گفت: شست و شوی درختان و درختچه های شهر اصفهان نیز برای افزایش سرزندگی و کاهش غبار و آلاینده های روی درختان صورت می گیرد که این کار سبب شده در مصرف سموم در طول سال صرفه جویی شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: شست و شوی درختان با استفاده از مواد مخصوص و در برخی موارد شوینده های معمولی، دو بار در هر تابستان انجام می شود که این اقدام باعث شده دفعات سم پاشی عمومی درختان شهر یک بار کاهش داشته باشد.
سمپاشی هوایی، غیراصولی و شایعه است
همچنین، حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه سم پاشی درختان در سطح شهر گفت: اجرای سم پاشی درختان و فضای سبز در شهر اصفهان با رعایت دستورالعمل های اجرایی و به صورت کامل تحت نظارت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اجرایی می شود‌.
وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های گیاهی و آفات به درختان و فضای سبز در صورت نیاز و با توجه به شرایط آب و هوایی در طول سال طی چند مرحله عملیات شستشوی درختان و سم پاشی اجرا می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر سمپاشی هوایی گفت: با توجه به اصولی نبودن این اقدام شهرداری اصفهان تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.
وی ادامه داد: از شهروندان محترم درخواست داریم به شایعات بی اساس توجه نداشته و اخبار شهرداری را از منابع و رسانه های معتبر پیگیری کنند. كينو
لزوم اعتبارسنجی اخبار منتشره در فضای مجازی
در رابطه با این شایعه، همچنین ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در پستی اینستاگرامی نوشت: شبکه های اجتماعی همان گونه که سرعت انتشار اطلاعات و اخبار را بالا برده، سرعت انتشار شایعات را هم افزایش داده است.

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال ۹۸ که شیوع کرونا شهرهای مختلف کشور را درگیر کرد، در چند شهر کشور از جمله اصفهان شایعه “سم پاشی شهر با هلیکوپتر” در بازه های زمانی مختلف طرح شد و بارها و بارها در گروه های تلگرامی و واتساپی بازنشر و البته همواره تکذیب شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: بازنشرکنندگان این شایعه در زمان فوروارد مطلب از خود نپرسیدند چرا این خبر تاریخ مشخصی ندارد، چه منبع معتبری آن را تائید یا رد کرده، به خود زحمت ندادند با یک سرچ کوچک در گوگل خبر را اعتبارسنجی کنند یا اندک تاملی نداشتند که آیا سم پاشی محیط زندگی انسان ها در شهر با هلی کوپتر منطقی و قابل انجام است یا خیر؟

کد خبر: 34009

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0