15 مهر 1399 - 6:29 ب.ظ

سرعت تند باد در تهران به ۵۰ کیلومتر رسید

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: سرعت تندباد پایتخت به ۵۰ کیلومتر رسید که از مناطق غربی به مناطق مرکزی و شرقی تهران رسیده است. وی افزود: وزش تندباد همراه با بارش باران و رعد و برق بود که پیش بینی می شود وزش تندباد تا ۴۸ ساعت آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان،  محمد مهدی عشقی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: وزش تند باد از استان البرز وارد شهر تهران شد و پس از گذر از مناطق غربی و مرکزی به مناطق شرقی و مرکزی پایتخت رسیده است.

وی افزود: وزش تندباد همراه با بارش باران و رعد و برق بود که پیش بینی می شود وزش تندباد تا ۴۸ ساعت آینده ادامه داشته باشد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین وزش باران همراه با رعد و برق نیز تا پایان هفته در تهران و مناطق کوهستانی و ارتفاعات پیش بینی می شود.

وی از شهروندان خواست که در ساعات عصرگاهی و شامگاهی در فضای باز و کوهستانی کمتر تردد داشته باشند و همچنین در حاشیه رودخانه ها نیز اتراق نداشته باشند.

همچنین اداره‌کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: امروز و فردا وزش باد شدید و در بعضی مناطق به خصوص جنوب و غربی این استان همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

شهر تهران در میان رشته کوه البرز و مناطق کویری مرکز ایران واقع شده و با توجه به موقعیت مکانی که در آن قرار گرفته، دارای اقلیمی نیمه‌خشک است؛ به این معنی که رطوبت آب و هوای این شهر بسیار کم است.

کد 300

کد خبر: 37735

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0