19 مهر 1400 - 3:16 ب.ظ

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران:

سرانه ۵٧ دلاری مصرف دارو در ایران

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران، گفت: سرانه مصرف دارو در کشور ۵۷ دلار است.

به گزارش عصر اصفهان، محمد عبده زاده رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران در افتتاحیه ششمین نمایشگاه دارویی ایران فارما در مصلای امام خمینی (ره)، اظهار کرد: نمایشگاه ایران فارما با حضور شرکت‌های تولید کننده دارویی، شرکت‌های دانش بنیان در بیش از ۴۳ هزار مترمربع فضا برگزار می‌شود.

او بیان کرد: ۵۰۹ شرکت داخلی و خارجی از ۲۳ کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارند و چالش‌های صنعت داروسازی، قیمت گذاری دارو و غیره از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در ششمین نمایشگاه ایران فارما است.

او با بیان اینکه سهم بازار دارویی کشور ۳۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به دارو‌های تولید داخل است که سهم دارو‌های تولید داخل از بازار دارویی کشور، ۹۷ درصد است.

عبده زاده تصریح کرد: برای دارو‌های داخلی یک میلیارد دلار ارز اختصاص می‌یابد و یک میلیارد دلار ارز برای دارو‌های وارداتی است و ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون عدد دارو در کشور مصرف می‌شود که نزدیک به ۴۰ میلیارد عدد آن مربوط به دارو‌های تولید داخل است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران با اشاره به اینکه ۵۷ دلار سرانه دارو در کشور است، گفت: سرانه مصرف دارو ۲۶۹ دلار و در کشور‌های نزدیک ایران به عنوان مثال در عربستان سعودی ۳۰۰ دلار و در آمریکا بیش از ۱۰۰۰ دلار  است.

104

کد خبر: 45236

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0