معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان

سرانه ورزشی اصفهان از۱۶ استان کشور کمتر است

آذر کیوان امیرپور؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان سرانه فضاهای ورزش دانش آموزی این استان را ۵۷ سانتی‌متر مربع برشمرد و گفت: در بین استان‌های کشور در رتبه ۱۷ قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ امیرپور افزود: پایش اطلاعات ثبت‌شده بیش از پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان نشان می‌دهد که این منطقه از جایگاه مناسبی در سرانه فضاهای ورزش دانش آموزی برخوردار نیست و ۱۶ استان کشور سرانه فضای ورزشی بیشتری از آن دارند.

وی سرانه ورزشی را شامل سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن و فضاهای اختصاصی و استاندارد ورزش دانش آموزان دانست و یادآور شد: این عدد، شامل حیاط مدارس و سالن‌های ورزشی اجاره ای نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: افزایش احتمال برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس در ماه‌های پیش رو و دور بودن ۱۸ ماهه دانش آموزان از فعالیت‌های ورزشی در مدارس، لزوم توجه ویژه خیران و مسوولان برای توسعه اماکن ورزشی دانش آموزی را افزایش می‌دهد.

امیرپور تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه درصدد است فضاهای کم استفاده مدارس مانند زیرزمین و انباری‌ها را با تجهیز به وسایل ورزشی تبدیل به کلاس تربیت بدنی کند تا دانش آموزان بتوانند در محیطی امن و شاداب فعالیت ورزشی کنند و سرانه فضای ورزشی استان نیز افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل آموزش پرورس استان در صورت جذب اعتبارات جدید، تخصیص تجهیزات ورزشی با اولویت مدارس محروم را دستور کار دارد و خیران اصفهانی می‌توانند در این حوزه نیز یاریگر آموزش و پرورش باشند.

امیرپور با اشاره به اضافه وز نزدیک به ۲۳ درصد دانش آموزان اصفهانی گفت: لزوم توجه ویژه به تربیت بدنی و توسعه فضاها و امکان ورزشی ضروری است.

بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموزدر استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

206

کد خبر: 44489

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0