29 تیر 1399 - 10:17 ق.ظ

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری اصفهان:

ستاد کرونا اصفهان طرح برگزاری عزاداری محرم در استان را تدوین می‌کند

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری اصفهان گفت: کمیته معنوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با کمک هیئت‌های مذهبی در حال تدوین طرح برای عزاداری محرم در شرایط کرونایی است.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا، ایوب درویشی در حاشیه برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: مجموعه مدیریت استان در خصوص رعایت پروتکل ها و نظارت بر روند اجرایی آن تاکید ویژه ای دارد.

وی یادآور شد: مطب پزشکان و مساجد و مراکز مذهبی از جمله مراکزی هستند که از آنها انتظار بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری اصفهان، تاکید کرد: مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اماکنی که از آنها مایحتاج و خوراکی‌های خود را تهیه می‌کنند نگرانی‌های بیشتری دارند و به طور قطع با هماهنگی دستگاه قضایی با چنین مراکزی برخورد قاطع‌تری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش ادارات سختگیری بیشتری صورت گرفته و آمار گواه رعایت ۷۶ درصدی پروتکل‌ها در این بخش است. همچنین در بخش صنعت رعایت ۷۲ درصدی، در بخش اصناف رعایت ۶۷ درصدی هستیم که البته برخورد با اصناف و واحدهای متخلف و ادارات سنگین‌تر خواهد بود.

درویشی با بیان اینکه پیش از این ۲۲ درصد پروتکل‌ها اجرا می شد، افزود: در روزهای اخیر این میزان به ۴۵ درصد رسید و مردم همکاری بسیار خوبی دارند.

وی تصریح کرد: بی شک اگر این دستورالعمل ها رعایت شود، شاهد کاهش بیماری در جامعه خواهیم بود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر چه این بیماری واکسن ندارد ولی راهکار مبارزه با آن سخت نیست و با سه اقدام زدن ماسک، رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری و پرهیز از تجمعات می‌توان ابتلا را به حداقل رساند.

وی تاکید کرد: تجمعات در شهرهای قرمز ممنوع و در شهرهای زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است.

درویشی با اشاره به جایگاه اطلاع رسانی در آگاه سازی جامعه، ادامه داد: لازمه اطلاع رسانی صحیح بسیج ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در راستای کمک به علوم پزشکی به منظور هم افزایی و ارتباط تنگاتنگ با مردم است.

وی اظهارکرد: پیش بینی می‌شود در موج دوم بیماری کرونا با حجم ۲ برابر نسبت به گذشته مواجه باشیم و باید میزان رعایت موازین بهداشتی ۲ برابر شود.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان تلاش می‌کند با تامین تجهیزات پزشکی، تقویت انگیزه‌ها و تامین نیروی انسانی کافی تاب آوری در دو بخش پزشکی و اقتصادی را به منظور حفظ سلامت و تامین معیشت و اقتصاد مردم در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: بی شک سلامت کادر پزشکی و کارگران و تولید کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم دو جبهه سلامت و اقتصاد نقش بسزایی در مدیریت این دوران دارد.

درویشی با اشاره به ضرورت رعایت موازین اخلاقی در دوران کرونا، گفت: خود اظهاری، خود قرنطینگی و پنهان کاری نکردن، ننگ نداستن ابتلا به کرونا و مراجعه به پزشک در زمان بیماری از مهمترین موازین اخلاقی ویژه دوران کروناست.

کد خبر: 45284

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0