معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

ستاد تنظیم بازار، گرانی لبنیات را رسما اعلام کند

حسین ایراندوست؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه وقتی کارخانجات لبنی، شیر را بالاتر از قیمت مصوب قبلی خریداری می کنند، طبیعتا محصولات لبنی، کره و ... افزایش قیمت پیدا می کند گفت:گرانی در بازار لبنیات اتفاق افتاده و باید با تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور این افزایش قیمت رسما اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ ایراندوست درباره نوسانات قیمتی در بازار لبنیات، توضیح داد: اواخر دولت گذشته قرار بود شیر در ستاد تنظیم بازار کشور با قیمت ۶۴۰۰ مصوب شود که طبیعتا قیمت محصولات لبنی نیز افزایش می یافت.

وی افزود: بعد از این مصوبه جدید، سازمان تنظیم بازار و جهاد کشاورزی به این مسئله ورود پیدا کردند و قرار شد اجازه دهند مقداری شیر تحت عنوان خرید حمایتی از دامداران خریداری شود و از زنجیره تولید جدا شود تا از این طریق قیمت شیر اصلاح شود که نتیجه این کار افزایش قیمت شیر بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه وقتی کارخانجات لبنی، شیر را بالاتر از قیمت مصوب قبلی خریداری می کنند، طبیعتا محصولات لبنی، کره و … افزایش قیمت پیدا می کند. تاکید کرد: البته هنوز مصوبه کشوری مبنی بر افزایش قیمت ۱۰ قلم محصول لبنی یارانه ای، ابلاغ نشده و سازمان حمایت از تولیدکننده و جهاد کشاورزی در حال رایزنی برای قیمت جدید لبنیات هستند و انتظار داریم هر چه سریع تر قیمت ۱۰ قلم کالای یارانه ای لبنیات اعلام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تولیدکننده لبنیات، نهاده اولیه را با قیمت بالاتر خرید می کند ناچار است محصول خود را گران تر بفروشد.

ایراندوست تصریح کرد: گرانی در بازار لبنیات اتفاق افتاده و باید با تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور این افزایش قیمت رسما اعلام شود.

وی درباره صادرات شیرخشک با توجه به وجود مازاد شیرخام نیز، اظهار کرد: اکنون دو مدل صادرات شیرخشک وجود دارد، در یک مدل صادرات به ازای هر کیلوگرم شیرخشک صادرکننده باید ۱۶ هزار تومان عوارض صادراتی پرداخت می کرد و این مربوط به زمانی بود که شیرخام را به قیمت ۴۵۰۰ تومان و پایین تر خرید می کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: بعد از اعلام جهاد کشاوری مبنی بر اینکه برای تعادل قیمت شیرخام، روزانه یک میزان شیرخام را از دامداری ها خریداری می کند، این اجازه به کارخانجات شیر خشک داده شد تا میزانی شیرخام ۶۴۰۰ تومانی را خریداری و صادر کنند که در این شرایط عوارض صادراتی آنها حذف شد.

وی با بیان اینکه هنوز صادرات این مدل شیرخشک اتفاق نیفتاده، اما اخیرا مجوز صادرات آن برای بعضی از کارخانجات که عمده آنها در اصفهانند، صادر شده است، تصریح کرد: قرار است به زودی شیر خشک از اصفهان صادر شود که بازارهای هدف آن عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

206

کد خبر: 44149

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0