20 بهمن 1399 - 8:12 ق.ظ

ساخت دستگاه پایش سرطان توسط یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان برای تشخیص دقیق‌تر ویژگی بافت‌های سرطانی، موفق به ساخت دستگاه پایش سرطان شد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا/رامین محمدی زند مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه، دستگاه تولید شده در این شرکت، دستگاه رنگ کننده اسلاید و پردازنده بافت است، افزود: برای تشخیص نوع و ویژگی‌های سرطان، بافت مورد نظر باید مورد پردازش قرار گیرد، این دستگاه به اصطلاح بافت مورد نظر را رنگ‌آمیزی افتراقی می‌کند.

وی ادامه داد: این عمل باعث می‌شود تا ارگان‌های مختلف، قابل تشخیص باشند. در واقع این دستگاه امکان پردازش، رنگ‌آمیزی و مطالعه بافت مورد بررسی را محقق می‌سازد و به کادر درمان کمک می‌کند تا تشخیص دقیق‌تری از ویژگی بیماری داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت فناور ضمن تاکید بر اخذگواهی‌های لازم از وزارت‌خانه‌های مختلف برای  این دستگاه اظهارکرد:از این دستگاه همچنین در حوزه‌های مانند گیاه‌شناسی یا دامپزشکی و یا صنایع غذایی نیز می‌توان استفاده کرد.

این محقق حوزه تجهیزات پزشکی، ضمن اشاره به فعالیت‌های علمی صورت گرفته در این شرکت، گفت: این محصول بین یک سوم تا یک پنجم از نمونه مشابه خارجی ارزان‌تر است.

وی ادامه داد:محصولات مشابه خارجی با کارایی‌های متفاوتی عرضه می‌شود، به همین دلیل قیمت آنها نیز متغییر است. این شرکت در صورت وجود بسترهای مناسب، توان تامین کل نیاز کشور را دارد.

محمدی زند با اشاره به فرایند تحقیق و توسعه منتج به ساخت این دستگاه بیان کرد: در کشورمان حدود ۴ هزار مرکز وجود دارد که می‌توانند مشتری این دستگاه باشند که از این میان چیزی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز اصلاً دستگاهی در اختیار ندارند و کارها را به صورت دستی انجام می‌دهند و یک هزار و ۵۰۰ مرکز نیز از تجهیزاتی با فناوری قدیمی استفاده می‌کنند.

طبق گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری، این فعال حوزه فناوری با بیان اینکه، این دستگاه حجم مواد مصرفی را تا ۷ برابر کاهش می‌دهد، بر فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از محصولات ایران‌ساخت در مراکز درمانی و آزمایشگاهی و پژوهشی تاکید کرد.

کد خبر: 32953

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0