2 شهریور 1401 - 12:00 ق.ظ

زندانیان جرایم خشن از ارفاقات قانونی بهره‌مند نمی‌شوند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ارفاقات قانونی در زندان‌ها فقط برای زندانیانی است که حسن رفتار داشته باشند و مرتکب جرایم خشن که مخل امنیت و نظم در جامعه باشد، نشده باشند.

غلامعلی محمدی روز چهارشنبه در نخستین جشنواره تجلیل از کارکنان زندان‌های سراسر کشور ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: رعایت اصل کرامت انسانی زندانیان برمبنای آموزه‌های دینی محور اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است.

وی با اشاره به سالروز شهادت سید اسدالله لاجوردی اظهارداشت: روز گذشته سالروز شهادت شهیدی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری مرد پولادین انقلاب بود، مجاهد نستوهی که مزد شهادت ایشان چیزی جز شهادت نبود.

محمدی اضافه کرد: به تعبیری می‌توانیم شهید لاجوردی را معمار زندانبانی اصلاحگرایانه انقلاب بنامیم؛ اسوه زندانبانی که امروز قرار است از پیروان رهروش قدردانی و تجلیل شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به تجلیل از ۱۳۰ تن از کارکنان این سازمان تصریح کرد: مهمترین ثروت و سرمایه هر سازمان و چرخ‌های پویای سازندگی هر سازمان کارکنان آن هستند و زندانبانی جزو مشاغل سخت است که جزو ۱۰ شغل سخت در دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: چون بنا داریم اداره زندانها بر مدار دانایی باشد به هیچ وجه بی تدبیری را برنمی‌تابیم و همانگونه که افراد نمونه را تشویق میکنیم، با عده معدود و انگشت شمار که خارج از این مسیر باشند برخورد سخت و قاطع خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم که تلاش‌های عده زیادی را زیر سئوال ببرند.

کد خبر: 119787

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0