4 دی 1399 - 2:28 ب.ظ

زنان ماقبل تاریخ شکارچی بودند؟

برای مدت‌هایی طولانی تصور می‌شد که شکار در جوامع ماقبل تاریخ اساساً توسط مردان انجام می‌شده است. اکنون یک مطالعه جدید به مجموعه‌ای از شواهد افزوده است که این ایده را به چالش می‌کشد. این تحقیق از کشف بقایای جسد زنی آغاز شد که در کنار وی ابزار‌های شکار دفن شده است. قدمت این جسد به حدود ۹۰۰۰ سال پیش در قاره آمریکا می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از پایگاه خبری انتخاب، برای مدت‌هایی طولانی تصور می‌شد که شکار در جوامع ماقبل تاریخ اساساً توسط مردان انجام می‌شده است. اکنون یک مطالعه جدید به مجموعه‌ای از شواهد افزوده است که این ایده را به چالش می‌کشد. این تحقیق از کشف بقایای جسد زنی آغاز شد که در کنار وی ابزار‌های شکار دفن شده است. قدمت این جسد به حدود ۹۰۰۰ سال پیش در قاره آمریکا می‌رسد.

این زن، کشف شده در ارتفاعات آند که با نام مستعار “WPI۶” نامیده شده است، در حالی یافت شد که پاهایش در حالت نیمه خمیده قرار داشت و مجموعه‌ای از ابزار‌های سنگی شکار با دقت در کنار آن‌ها قرار گرفته بود. این وسایل شامل ابزار‌هایی شبیه تیر و نیزه با نوک‌هایی تیز بود که کاملا با وسایل شکار مردانه آن دوران تطابق داشت. حدس زده می‌شود این نوع وسایل برای شکار حیواناتی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

کد 300

کد خبر: 34336

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0