7 آبان 1399 - 11:06 ق.ظ

راه‌اندازی سریع شیمی پارک اصفهان باهدف تامین نیازهای کشور

رییس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با استاندار اصفهان تاکید کرد

رئیس جهاد دانشگاهی در نشست مشترک با استاندار اصفهان با تشریح مجموعه اقدامات صورت گرفته در گروه صنایع دارویی و شیمیایی و غذایی شهید مدرس اصفهان توسط جهاددانشگاهی گفت: با تهیه یک برنامه جامع، به‌طورقطع به دنبال رونق شیمی پارک اصفهان باهدف تهیه مواد شیمیایی موردنیاز کشور هستیم.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی،دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان، چهارشنبه 7 آبان ماه، در نشستی مشترک پیرامون تسهیل امور و توسعه کمی و کیفی پروژه‌های جهاددانشگاهی در استان  گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

دکتر طیبی در این نشست با اشاره به پروژه مجموعه بزرگ گروه صنایع دارویی و شیمیایی شهید مدرس (نجف‌آباد) که مدتی به دلیل پاره‌ای از مشکلات متوقف‌شده بود گفت: به طور قطع در هر سرمایه‌گذاری تعیین دقیق مالک و محل استقرار پروژه برای سرمایه‌گذار بسیار حایز اهمیت است، بنابراین بر اساس یکسری مشکلات حقوقی که پیش پای راه اندازی مجموعه شهید مدرس در سال‌های گذشته انداخته شد و شک و تردیدهایی را نسبت به مالکیت جهاددانشگاهی برای زمین مجموعه شهید مدرس ایجاد کردند، پروژه توسط سرمایه‌گذار تا به امروز راه‌اندازی نشده بود.

وی بابیان اینکه با تثبیت مالکیت زمین برای جهاددانشگاهی درمحاکم حقوقی و قضایی بلافاصله پیمانکار در این مجموعه شهید مدرس کار خود را آغاز کرده است و طبق وعده‌ای که داده است فاز نخست راه‌اندازی مجموعه تا بهمن‌ماه محقق می‌شود، تصریح کرد: با تهیه یک برنامه جامع، به‌طورقطع به دنبال رونق شیمی پارک اصفهان باهدف تهیه مواد شیمیایی موردنیاز کشور هستیم جهاددانشگاهی با تمام تلاش به دنبال تحقق اهداف استان و اثبات اعتماد مسئول عالی استان است .

رییس جهاددانشگاهی با تاکید به اینکه به دنبال اثبات حقانیت اعتماد استانداری اصفهان به مجموعه جهاددانشگاهی در موضوع  شیمی پارک  هستیم ادامه داد: بر راه اندازی شیمی پارک در استان اصفهان تاکید داریم و از طرف دیگر بر مواد شیمیایی پرمصرف کشور به جهاددانشگاهی مأموریت داده‌شده است و براین راه محکم ایستاده‌ایم و امروزه نیاز به تولید مواد شیمیایی پرمصرف به‌صورت صنعتی و عمده هستیم.

وی در ادامه این نشست با اشاره به پروژه‌ها و فناوری‌های متعدد جهاددانشگاهی در سطح کشور، به تشریح مجموعه امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تحقیقی و عملیاتی جهاددانشگاهی برای فعالیت در استان پرداخت.

دکتر طیبی افزود: در حال حاضر جهاددانشگاهی درزمینه‌ی بذرهای هیبریدی، تمرکز بر پرورش ماهی در قفس و فناوری تور، پرورش اسب‌های گران‌قیمت و  اصلاح نژادهای دام‌های سبک و سنگین در حال فعالیت جدی علمی  است که ازجمله پروژه‌هایی به‌حساب می‌آید که می‌توان در استان اصفهان اجرا کرد.

وی  با اعلام آمادگی کامل جهاددانشگاهی برای تحقق چنین پروژه‌هایی دراستان با همکاری بخش خصوصی افزود: راه اندازی سریع و کامل مجموعه صنایع صنایع دارویی  و شیمیایی شهید مدرس اولویت ما است.

در این نشست، استاندار اصفهان نیز گفت: شیمی پارک اصفهان با تلاش‌های جهاددانشگاهی، به‌نحوی‌که کار آیی و کارآمدی این شیمی پارک برای مردم این منطقه ملموس باشد،  هرچه سریع‌تر راه اندازی شود.

دکتر رضایی بابیان این‌که شیمی پارک‌ها یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند جمعیت بیکار و جویای کار را نجات دهد افزود: امروزه جمعیت فارغ‌التحصیل بیکار، در استان بسیار زیاد است و باید به سمت مهارت آفرینی و مهارت افزایی جوانان برویم و از طرف دیگر از خام فروشی مواد معدنی بپرهیزیم و به سمت ارزش افزایی و تحقق پروژه‌های های‌‍تک و فناورانه برویم.

استاندار اصفهان در رابطه با صنایع دارویی و شیمیایی و غذایی شهید مدرس اظهار کرد: استانداری برای راه اندازی هر چه سریع تر این مجموعه دارویی تلاش زیادی کرده است و از ابتدا هدف استانداری تسهیل در امور این مجموعه بوده است.

وی ادامه داد: بدون شک توجه به صنعت شیمی پاک می تواند نجات دهنده کشور باشد که گروه صنایع دارویی و شیمیایی و غذایی شهید مدرس در این باره می تواند گام های بلندی بردارد.

مهندس مرتضی تیموری رییس واحد صنعتی اصفهان نیز در این جلسه، ضمن ارائه گزارش  طرح‌های در دسترس اجرای این واحد، خواستار حمایت‌های استان به‌منظور تسهیل و پیشرفت این پروژه‌ها شد.

وی با تشریح چهار طرح فناورانه ای که در واحد صنعتی اصفهان در حال اجرا است و مورد بازدید دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی قرار گرفت خاطرنشان کرد: رفع نیازهای استان و کشور با تمرکز بر تحقیق، مطالعه و عملیاتی سازی  پروژه‌های فناورانه با تکیه‌بر مواد اولیه و  معدنی داخلی  جزء اولویت‌های واحد صنعتی اصفهان است.

همچنین مهدی تحققی مدیرعامل گروه صنایع دارویی و شیمیایی شهید مدرس نیز که در این سفر یک‌روزه دکتر طیبی را همراهی می‌کرد گفت: یک برنامه دوساله برای این منطقه با تشریح و تعریف شش پروژه پیش‌بینی کرده‌ایم که فاز اول این پروژه طبق وعده پیمانکار فعلی ، بهمن‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

تحققی افزود: در این راستا به‌طورقطع فرآوری مواد گلخانه‌ای و بحث برندینگ مواد گلخانه‌ای که از خواسته‌های مردم منطقه نیز است،  مدنظر قرار خواهد گرفت.

دکتر طیبی در این سفر یک‌روزه به اصفهان، با حضور در مجموعه کارگاه پژوهشی و تحقیقاتی واحد صنعتی اصفهان، از نزدیک با پروژه‌های فناورانه معاونت پژوهشی واحد صنعتی اصفهان، باهدف آشنایی با روند تحقیق، مطالعه و اجرای پروژه‌های فناورانه این واحد همچون تدوین دانش فنی و ساخت پایلوت تولید نیکل وکبالت از مواد معدنی، تولید نیکل وکبالت از مواد ثانوی(ضایعات الکترونیکی)، تجاری‌سازی رزین اپوکسی سنگ و تولید مواد فسفاته کششی، آشنا شد.

 

کد خبر: 36983

منبع: روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0