1 دی 1400 - 2:24 ب.ظ

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

 رویکرد اصلی مجلس در بودجه ۱۴۰۱ نبود کسری است

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره بودجه سال آینده گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به بسته شدن بدون کسری بودجه تاکید دارد و رویکرد اصلی مجلس در بودجه ۱۴۰۱، نبود کسری است.

به گزارش عصر اصفهان، حجت‌الاسلام میرزایی به تورم موجود در اقتصاد کشور و نقش بودجه سال 1401 در این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: ریشه اصلی تورم، کسری بودجه‌ای است که رخ می‌دهد و در پی آن، دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی می‌شود و در ادامه وقتی این استقراض صورت گرفته توسط دولت، بازگشت پیدا نمی‌کند، بانک مرکزی رو به خلق پول و افزایش نقدینگی کشور می‌آورد که این کار ارزش پول کشور را پایین آورده و پشتوانه آن را تضعیف می‌کند و نتیجه آن می‌شود تورم فاجعه‌باری که اکنون مردم با آن درگیر هستند.

وی به بودجه سال 1401  اشاره کرد و بیان داشت: بنا براین اگر بودجه‌ سال آینده طوری تنظیم شده باشد که بدون کسری باشد و اعداد و ارقام قید شده در آن  واقعی و منطقی باشند نه ارقام موهومی، می‌توان گفت که گام موثری در راستای مهار تورم در سال آینده برداشته شده و می‌توان نسبت به حل مشکلات اقتصادی امیدوار بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از تاکید سازمان برنامه و بودجه نسبت به تنظیم بدون کسری بودجه گفت و ادامه داد: چند باری که آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس آمدند، دریافتیم که اصرار، تاکید و اعتقاد دارند که بودجه بدون کسری بسته شود و کسری بودجه را ظلم به مردم به ویژه طبقات فقیر می‌دانند.

وی ادامه داد: بر اساس دیدگاه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کسری بودجه در نهایت به خلق پول و افزایش نقدینگی منجر می‌شود که این‌کار به معنی دزدی از جیب مردم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند یکه و یک‌تنه بودجه بدون کسری تنظیم کند و کسانی هستند که دیدگاه‌های متفاوتی از جهات اقتصادی، اجتماعی و شکاف طبقاتی بین مردم دارند که نباید اجازه داد بودجه امسال با کسری بسته شود.

203

کد خبر: 46659

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0