23 شهریور 1399 - 6:41 ب.ظ

روند رو به افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان از روند رو به افزایش بیماری کرونا در استان خوزستان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به افزایش موارد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا اظهار کرد: متاسفانه روند بیماری کرونا مجددا رو به افزایش است و این افزایش به دلیل عدم مراقبت بوده است.

وی افزود: طبق اطلاعات به دست آمده، ۷.۵ درصد بیماران بستری خوزستانی به مسافرت رفته‌اند و بیش از ۲۰ درصد بیماران نیز در تجمعات شرکت کرده بودند.

شریعتی با بیان اینکه برگزاری یا شرکت در هر نوع تجمع، زنگ خطری است؛ تصریح کرد: باید مجددا بررسی‌ها و کنترل انجام و از وسایل خودمراقبتی استفاده شود. تاکید می‌شود که مردم در تجمعات شرکت نکنند یا با استفاده از وسایل خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کنند.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایل خودمراقبتی در خوزستان ۵۵ تا ۶۰ درصد است در حالی که در برخی استان‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد است.

شریعتی با اشاره به بازگشایی مدارس نیز گفت: آموزش و پرورش در خصوص وضعیت مدارس اهتمام بیشتری به خرج دهد و مراقبت کنند؛ نباید وضعیت اینگونه باشد و هفته آینده مجددا وضعیت مدارس را رصد می‌کنم.

وی بیان کرد: حضور در مدارس اجباری نیست اما خانواده‌هایی که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند و فضای کافی دارند باید اتاقی را به عنوان کلاس و مختص آموزش در نظر بگیرند تا دانش‌آموزان به طور جدی درس بخوانند و دچار عقب‌ماندگی نشوند. باید فضای خانه در وقت کلاس به نحوی باشد که دانش‌آموز در آرامش کامل به درس توجه کند.

کد 300

کد خبر: 40537

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0