21 دی 1400 - 10:28 ق.ظ

مقاله،

روایت بدرقه و وداع اهالی بهشت در اصفهان

شهر شهید پرور اصفهان، بار دیگر میزبان پیکر پاک شهدای تازه تفحص شده محمد قاسمیان، سید سعید امی‌زاده و احمد مصلحی وسه شهید دیگر شد که به همراه 20 شهید گمنام دیگر از هفتم دی‌ماه وارد کاشان شدند و پس از عبور از 100 شهر و روستا، در روز شهادت حضرت زهرا(س) به شهر اصفهان رسیدند و در این میان مردم اصفهان بودند که باز هم با حضور پررنگ و حداکثری، قدرشناسی خود را نسبت به شهدا نشان دادند.

اصفهان چند روزی باشمیم عطرروح افزای شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس معطر شده بود، شهدایی که برای دفاع از اسلام و انقلاب ومیهن دعوت رهبر خود را لبیک گفتند و صفحه تاریخ سرزمین را با خون خود آغشته کردند. امروزه امنیت ما مرهون جان‌فشانی و از خودگذشتگی رزمندگانی است که جان خود را در طبق اخلاص نهاده به مقابله با دشمنان پرداختند و در این راه  شهید، جانباز و مفقودالاثر شدند‌. بنابر فرموده مقام معظم رهبری “هر کدام از شهدا و رزمندگان و جانبازان ستاره‌‌ای هستند که می‌توانند در آسمان زندگی ما بدرخشند و چراغ هدایت و راهگشای زندگی ما باشند”.

سال های دفاع مقدس تداعی‌ کننده رشادت و مردانگی جوانان و نوجوانان این کشور است.گرچه دفاع مقدس ما پس از هشت سال به پایان رسید اما آثار و خاطره های جنگ، بعد از آن نیز در خانواده‌های شهدا ورزمندگان به خصوص خانواده‌هایی که با عنوان مفقودالاثر چشم به راه عزیزان خود بودند تا یا پیکر شهیدشان را در آغوش بکشند و یا دل‌خوش به آزادی اسیران خود باشند، ادامه داشت.

اکنون پس از گذشت 40 سال چه بسیار پدر و مادرانی در گوشه و کنار این شهر و کشور حضور دارند که همچنان چشم در انتظار فرزندان خود نشسته‌ و یا در حسرت دیدن پیکر آن‌ها چشم از دنیا فرو بسته‌اند. والدینی که نمونه بارز صبر و استقامت بوده و سال‌های متوالی از عمر خود را چشم به راه، نشانی از فرزندانشان بودند.

در این سرزمین چشمان مادرانی به انتظار نشسته‌ که 40 سال است از فرزندان خود خبری نداشته و به معنای واقعی صبر را معنا کرده‌اند، چشمانی که هر تماس و نشانی را روزنه امیدی بر پیدا شدن پیکر فرزند خود می‌دانند. اکنون اما انتظار تعدادی از این مادران به پایان رسید و چشمانشان به جمال پیکر فرزند شهیدشان روشن شد، و به مراد خود رسیدند. اما در این میان جای خالی پیکر افرادی که همچنان به کشور باز نگشته‌اند، بسیار احساس می‌شود.

پدران و مادران شهدا انسان‌های بزرگ، بلندمرتبه و والا مقامی هستند. که از بزرگترین دارایی خود گذشته تا به وسیله آن‌ها راه و رسم خدا و همچنین آرمان‌های خداگونه حفظ شود، خانواده شهدا دین بزرگی بر حق تمامی مردم دارند.

مراسم تشییع شهدای گمنام و همچنین شهدای شناسایی شده از طریق آزمایش( DNA) همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار شد و در نهایت پیکر پاک و مطهر تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس در گلستان شهدا و همچنین در سایر نقاط شهر شهید پرور اصفهان به خاک سپرده شدند. زن و مرد، پیر و جوان و بزرگ و کوچک همگی برای بدرقه شهدای خود در محل تشییع حاضر بودند.

کد خبر: 47200

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0