22 تیر 1401 - 1:30 ب.ظ

به بهانه برگزاری جشن روابط عمومی

روابط عمومی های استان اصفهان ؛ و مشکل دانش نظری

روابط عمومی ، فرصتی را برای توسعه مانندسازی و مدارج دوره‌های تحصیلات وسیع با مهارت های عالی و فهم یک رشته از فیزیولوژی ، موضوعات سیاست ، جامعه شناسی و رفتار سازمانی را فراهم می کند ، تامطالعات ملی و فرهنگی امکان پذیر شود .

بهمن توکلی فرد
پژوهشگرروابط عمومی ورسانه

روابط عمومی ، فرصتی را برای توسعه مانندسازی و مدارج دوره‌های تحصیلات وسیع با مهارت های عالی و فهم یک رشته از فیزیولوژی ، موضوعات سیاست ، جامعه شناسی و رفتار سازمانی را فراهم می کند ، تامطالعات ملی و فرهنگی امکان پذیر شود .
متاسفانه روابط عمومی های مادرقرن ۱۹ میلادی گیر افتاده‌اند و نمی خواهیم از قالب اطلاع رسانی و تبلیغ و اقناع بیرون بیایم و همان قدر که به سازمان اهمیت و نقش می دهند ، مگر روابط عمومی به معنی در خدمت مردم بودن نیست؟ مگر ما حقوقمان را از مردم نمی گیریم؟ و سازمان در راستای منافع عموم جامعه ایجاد نشده است ؟پس چگونه است که هنوز هم در روابط عمومی های ما جریان یکسویه ارتباطات از سازمان به مردم و رسانه‌ها حاکمیت می کند و نقش اصلی را به مدیران سازمانی می دهد؟
تا کی میخواهیم با تغذیه اطلاعاتی مطبوعات و جریان ارتباطی یک سویه با مردم ، فقط به منافع سازمان و مدیران بیاندیشیم؟ تا کجا می توانیم اطلاعات ناخوشایند را حذف کنیم و ارتباط سلطه آمیز و آمرانه با مردم را ادامه دهیم.
ماندن در گذشته ، روبط عمومی هاو سازمانها را با بحران مواجه کرده است اما رویکردها همان رویکرد های سنتی قرن گذشته است.
سازمانها باید این اصل کلیدی را بپذیرند که بایستی در مسیر تطبیق دادن خود با فناوری های جدید قرار گیرندو وظیفه فعالان روابط عمومی بویژه شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان که خودنیز باید اول آموزش ببیندتا آموزش دهد در این مسیر عبارت است از ایجاد و تسهیل هر چه بهتر ارتباطات شرکتی و کمک به اجرای هرچه بهتر فرآیندهای کاری با تمرکز برتطبیق یافتن با فناوری جدید در قرن نواست. با گسترش فضای مجازی دیگر روابط عمومی حرفه ای برای شخص کارنمی کند بلکه برای حرفه اش کار می‌کند و سعی می‌کند با حرفه ای گرایی مدیران سازمان را با خود همراه کند که البته با سواد رسانه ای ناچیز برخی مدیران بویژه مدیران فرتوت بسیار کار سخت شده است.
امیدوارم اینگونه همایش ها بتواند در جهت کمک به پویایی و قداست این جایگاه ” روابط عمومی”اثر بخش باشد. هرچند که حدود ۷۰ درصد روابط عمومی های استان اصفهان فاقد این تخصص اند. و پژوهش و تحقیق و توسعه در این حوزه مغفول مانده که بایستی به فعالیت های مطالعاتی و آینده پژوهانه اقدام و به سمت روابط عمومی دنیای دیجیتال (متاورس ) حرکت کنیم و از نخستین گام یعنی تولید محتوا در قالب واقعیت های افزوده مجازی و …. غافل نمانیم.
ونکته آخر آنکه امیدوارم استانداری و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، راهبردهای اساسی روابط عمومی استان را زودتر مشخص تا مسیر برای حرکت رو به جلو فراهم گردد.

کد خبر: 126164

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0