27 شهریور 1401 - 7:00 ب.ظ

رقابت ۴ هزار مددجو در «جشنواره مسابقات آزاد مهارت زندانیان»

سه هزار و ۹۳۰ نفر از زندانیان در ۲۹ استان کشور در هشت رشته مهارتی در «جشنواره مسابقات آزاد مهارت زندانیان» به رقابت با یکدیگر پرداختند.

به نقل از سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، این سازمان در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، سند تحول قضایی و اجرای اولویت «توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان»، «جشنواره مسابقات آزاد مهارت زندانیان» را برگزار کرد.

این رقابت در سطح کشور و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در بین زندانیان، کشف استعدادها و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت آنان و ایجاد زمینه اشتغال پایدار زندانیان حین حبس و پس از آزادی در میان سه هزار و ۹۳۰ نفر از زندانیان در ۲۹ استان کشور در هشت رشته مهارتی برگزار شد.

اتومبیل، برقکار ساختمان، قالیبافی، خیاطی مردانه و زنانه، آرایشگری و پیرایشگری مردانه، جوشکاری، صنایع دستی چوب و چرم و همچنین تراش سنگ‌های قیمتی از رشته‌های مدنظر در این مسابقات بوده است.

در این دوره به برگزیدگان رتبه‌های برتر در هر رشته شغلی با حضور مسئولان قضایی و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در مراسم اختتامیه جوایز مادی و معنوی اعم از کارت هدیه نقدی، لوح سپاس و گواهی حضور در مسابقات مهارت و مرخصی تشویقی اعطا شد.

این اقدام تحولی، رویداد مهمی است که برای نخستین بار در سازمان زندان‌ها در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شده است.

کد خبر: 125901

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0